Add-on do Revita dla małych i średnich przedsiębiorstw budowlanych

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Revit Building.

Moderatorzy: marcinm, booszman, Andrzejj, pies, plabuz, Jakub Góralski, slaw

ODPOWIEDZ
P_Makowski
Posty: 1
Rejestracja: 07 paź 2018, 10:59

Add-on do Revita dla małych i średnich przedsiębiorstw budowlanych

Post autor: P_Makowski » 08 paź 2018, 07:21

Dzień dobry,

Poszukuję osób, które mają doświadczenie w obsłudze Revita z perspektywy wykonawcy, albo podejmowały się zadań typu kosztorysowanie, planowanie placu budowy, harmonogramowanie, itd. na małych i średnich projektach przy wykorzystaniu technologii BIM (najlepiej Revit). W ramach mojej pracy magisterskiej planuje zaprogramować w Revit API (C#) add-on, który ułatwiłby użytkowanie tego programu małym i średnim przedsiębiorstwom budowlanym i miałbym pytania dot. wrażeń z użytkowania Revita przy takiej pracy.

Chcę stworzyć narzędzie, które będzie przyjazne użytkownikowi i nie będzie zwiększało skomplikowania procesu budowlanego skomplikowanymi procedurami. Priorytetem jest prostota obsługi i dopasowanie funkcji do potrzeb małych i średnich firm wykonawczych. Lista funkcji nie została jeszcze stworzona. Mam ok. 1.5 roczne doświadczenia z pracy w biurze jako asystent projektanta i mam pewną wiedzę na temat tego jak wygląda przebieg procesu budowlanego o niedużej skali, ale jestem przekonany, że zaczerpnięcie opinii u innych osób z branży znacząco zwiększy szanse na to, że napiszę program, który autentycznie będzie mógł znaleźć zastosowanie przy zarządzaniu takimi budowami. Planuję również przeprowadzić rozmowy z pracownikami takich firm, które prowadzą działalność w mojej okolicy, tj. w Aarhus, w Danii, ale kontekst polski również jest dla mnie istotny. Po stworzeniu add-onu chciałbym go również poddać weryfikacji przez osoby z branży.

Więc oto i pytania. Jeśli nie ma się na dany temat zdania lub nie chce się dzielić pewną informacją to można śmiało ominąć problematyczne pytanie.
1. Ile pracowników ma firma, w której pracujesz i czym się ona zajmuje?
2. Jakie jest twoje stanowisko i jakie są twoje główne obowiązki?
3. Od jak dawna używasz technologie BIM?
4. Do czego stosujesz BIM w swojej pracy?
5. Jakie oprogramowanie BIM stosujesz i jakie ma główne zastosowania? Jeśli wspomagasz procesy BIM jakimś innym oprogramowaniem również proszę o jego podanie.
6. Twoim zdaniem jakie są 3 główne powody dla których inne małe i średnie firmy budowlane nie używają Revita?
7. Na jakich projektach inwestycja w BIM najbardziej się zwróciła?
8. Które z funkcji Revita są dla ciebie najbardziej przydatne?
9. Czy twoja firma używa add-onów(nakładek) do Revita?
10. Jeśli tak to jakie i jakie są ich główne wady i zalety? Jeśli nie - dlaczego?
11. Jakie funkcje Revita uważasz za niedostateczne / nieoptymalne? Czy można by je jakoś polepszyć? Czego brakuje Revitowi co mogłoby polepszyć jego użytkowanie z twojej perspektywy?
12. Czy stosujesz jakieś narzędzia własnego autorstwa (add-ony, arkusze kalkulacyjne, makra, etc.) w twojej firmie aby polepszyć działanie technologii BIM? Jeśli tak to do czego służą? Jeśli nie to czy rozpatrywałbyś możliwość stosowania add-onów do Revit?
13. Czego unikać przy tworzeniu add-onu, którego używano by w twojej firmie?
14. Jakieś dodatkowe uwagi lub sugestie dot. tworzenia add-onu do Revita stworzonego z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach budowlanych?

Pytanie 8 i 11 mają największe znaczenie dla mojej pracy. Jeśli jakieś pytania są niejasne proszę pisać. Mogę je zredagować. Poza tym, chętnie wezmę udział w dyskusji na powyższy temat.

Możliwe, że będę chciał zacytować, któreś z odpowiedzi w mojej pracy, jeśli oczywiście dostanę na to osobiste zezwolenie. 🙂

Każda odpowiedź będzie mile widziana!

PS. Mam nadzieję, że wybrałem odpowiednie subforum...

ODPOWIEDZ