Szablony

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Advance Steel.

Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco, Tomasz Białek

piotrbo
Posty: 21
Rejestracja: 03 lip 2012, 13:00

Re: Szablony

Post autor: piotrbo »

Szablon układu zapisuje się będąc w układzie za pomocą polecenia ARKUSZ (_LAYOUT) i wybierając następnie zapiszJako (j), dalej postępujemy zgodnie z poleceniami i ostatecznie zapisujemy jako plik .dwt
Aby umieścić szablon w rysunku również wywołujemy powyższe polecenie wybierając następnie Szablon (s).
Awatar użytkownika
Tomasz Białek
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2016, 14:29

Re: Szablony

Post autor: Tomasz Białek »

W Advance Steel wszystkie detale rysunkowe generowane są na szablonach zwanych PROTOTYPAMI RYSUNKOWYMI. Są to pliki dwg, w których zdefiniowany jest format arkusza, ramka, tabelka rysunkowa itp. Znajdują się one w domyślnej lokalizacji, dla wersji 2016 jest to:
C:\ProgramData\Autodesk\Advance Steel 2016\Shared\Support\Prototypes.
Odpowiednie ustawienia powodują, że tworzeniu rysunków towarzyszy np. automatyczne wypełnianie tabelki rysunkowej informacjami zawartymi w modelu konstrukcji.

Prototypy rysunkowe możemy oczywiście dostosować do swoich wymagań opracowując np. firmową tabelkę rysunkową. Przy pierwszym podejściu do tematu najlepiej zmodyfikować jeden z istniejących prototypów (np. ASDETPROTO-A2.dwg). Mamy tutaj:
- ramkę określającą granice rysunku - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEFRAME,
- tabelkę rysunkową - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEHEADER.

Po rozbiciu tych bloków możemy je modyfikować:
- zmiana wymiarów ramki - dostosowanie do formatu arkusza A0, A1, A2 itd,
- zmiana układu tabelki rysunkowej, dodanie firmowego logo itp.,
- edycja atrybutów w tabelce rysunkowej, np. atrybut z oznaczeniem "PROJECT" pobiera z modelu informację zawartą w "Danych projektowych" w komórce "Projekt", atrybut z oznaczeniem "CLIENT" pobiera z modelu informację zawartą w "Danych projektowych" w komórce "Inwestor".

Po wprowadzeniu zmian tworzymy blok o nazwie HYPERSTEELPAGEFRAME dla ramki i HYPERSTEELPAGEHEADER dla tabelki. Następnie zapisujemy plik w domyślnej lokalizacji. Prototyp jest gotowy do użycia.

Obrazek
Tomek
technologik
Posty: 99
Rejestracja: 19 sie 2016, 06:59

Re: Szablony

Post autor: technologik »

ciekawostką jest to że
tabelkę rysunkową - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEHEADER należny nadpisać zmieniając blok we wszystkich rysunkach prototypów jeśli chcemy wstawić swoje logo
ODPOWIEDZ