Szablon układu zapisuje się będąc w układzie za pomocą polecenia ARKUSZ (_LAYOUT) i wybierając następnie zapiszJako (j), dalej postępujemy zgodnie z poleceniami i ostatecznie zapisujemy jako plik .dwt
Aby umieścić szablon w rysunku również wywołujemy powyższe polecenie wybierając następnie Szablon (s).
Szablony
Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco, Tomasz Białek
- Tomasz Białek
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 mar 2016, 14:29
Re: Szablony
W Advance Steel wszystkie detale rysunkowe generowane są na szablonach zwanych PROTOTYPAMI RYSUNKOWYMI. Są to pliki dwg, w których zdefiniowany jest format arkusza, ramka, tabelka rysunkowa itp. Znajdują się one w domyślnej lokalizacji, dla wersji 2016 jest to:
C:\ProgramData\Autodesk\Advance Steel 2016\Shared\Support\Prototypes.
Odpowiednie ustawienia powodują, że tworzeniu rysunków towarzyszy np. automatyczne wypełnianie tabelki rysunkowej informacjami zawartymi w modelu konstrukcji.
Prototypy rysunkowe możemy oczywiście dostosować do swoich wymagań opracowując np. firmową tabelkę rysunkową. Przy pierwszym podejściu do tematu najlepiej zmodyfikować jeden z istniejących prototypów (np. ASDETPROTO-A2.dwg). Mamy tutaj:
- ramkę określającą granice rysunku - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEFRAME,
- tabelkę rysunkową - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEHEADER.
Po rozbiciu tych bloków możemy je modyfikować:
- zmiana wymiarów ramki - dostosowanie do formatu arkusza A0, A1, A2 itd,
- zmiana układu tabelki rysunkowej, dodanie firmowego logo itp.,
- edycja atrybutów w tabelce rysunkowej, np. atrybut z oznaczeniem "PROJECT" pobiera z modelu informację zawartą w "Danych projektowych" w komórce "Projekt", atrybut z oznaczeniem "CLIENT" pobiera z modelu informację zawartą w "Danych projektowych" w komórce "Inwestor".
Po wprowadzeniu zmian tworzymy blok o nazwie HYPERSTEELPAGEFRAME dla ramki i HYPERSTEELPAGEHEADER dla tabelki. Następnie zapisujemy plik w domyślnej lokalizacji. Prototyp jest gotowy do użycia.
C:\ProgramData\Autodesk\Advance Steel 2016\Shared\Support\Prototypes.
Odpowiednie ustawienia powodują, że tworzeniu rysunków towarzyszy np. automatyczne wypełnianie tabelki rysunkowej informacjami zawartymi w modelu konstrukcji.
Prototypy rysunkowe możemy oczywiście dostosować do swoich wymagań opracowując np. firmową tabelkę rysunkową. Przy pierwszym podejściu do tematu najlepiej zmodyfikować jeden z istniejących prototypów (np. ASDETPROTO-A2.dwg). Mamy tutaj:
- ramkę określającą granice rysunku - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEFRAME,
- tabelkę rysunkową - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEHEADER.
Po rozbiciu tych bloków możemy je modyfikować:
- zmiana wymiarów ramki - dostosowanie do formatu arkusza A0, A1, A2 itd,
- zmiana układu tabelki rysunkowej, dodanie firmowego logo itp.,
- edycja atrybutów w tabelce rysunkowej, np. atrybut z oznaczeniem "PROJECT" pobiera z modelu informację zawartą w "Danych projektowych" w komórce "Projekt", atrybut z oznaczeniem "CLIENT" pobiera z modelu informację zawartą w "Danych projektowych" w komórce "Inwestor".
Po wprowadzeniu zmian tworzymy blok o nazwie HYPERSTEELPAGEFRAME dla ramki i HYPERSTEELPAGEHEADER dla tabelki. Następnie zapisujemy plik w domyślnej lokalizacji. Prototyp jest gotowy do użycia.
Tomek
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 19 sie 2016, 06:59
Re: Szablony
ciekawostką jest to że
tabelkę rysunkową - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEHEADER należny nadpisać zmieniając blok we wszystkich rysunkach prototypów jeśli chcemy wstawić swoje logo
tabelkę rysunkową - blok o nazwie HYPERSTEELPAGEHEADER należny nadpisać zmieniając blok we wszystkich rysunkach prototypów jeśli chcemy wstawić swoje logo