Pierwsza próba Mental Ray
Moderatorzy: pies, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj
Pierwsza próba Mental Ray
Ocena należy do was, a ja jeszcze muszę trochę rozgyźć tego mentala.
Pięknie
Myślę, że powinieneś na ślusarkę czy karoserię dać materiał mniej refleksyjny, żeby nie odbijały się w nich wszystkie światła i będzie OK
i światła w samochodzie się palą
Mario napisał:
Myślę, że powinieneś na ślusarkę czy karoserię dać materiał mniej refleksyjny, żeby nie odbijały się w nich wszystkie światła i będzie OK
i światła w samochodzie się palą
Mario napisał:
chyba nie masz racjichyba nie skusze się w najbliższym czasie na przejście na 2009
Pozdrawiam
Był Kudłaty
Był Kudłaty
Pies prośba do Ciebie.
Pisałeś, że używasz Viza. Czy mógłbyś porównać szybkość renderowania tego samego ujęcia danego modelu w Revit 2009 i w Vizie właśnie?
Odnoszę wrażenie, że RAC2009 nie wykorzystuje kilku rdzeni i render idzie z jednego procesora. Wydaje mi się, że np. render w Autocadzie jest szybszy od tego w RAC2009.
pozdrawiam
Pisałeś, że używasz Viza. Czy mógłbyś porównać szybkość renderowania tego samego ujęcia danego modelu w Revit 2009 i w Vizie właśnie?
Odnoszę wrażenie, że RAC2009 nie wykorzystuje kilku rdzeni i render idzie z jednego procesora. Wydaje mi się, że np. render w Autocadzie jest szybszy od tego w RAC2009.
pozdrawiam
Renderingów robię niewiele i od prawie 3 lat zaganiam do tego Revita. VIZa mam, ale go nie używam - może ktoś chce kupić ?Pies prośba do Ciebie.
Pisałeś, że używasz Viza.
Mogę spróbować zrobić porównanie, ale nieprędko, bo teraz ledwie zipię. VIZa słabo znam, a do porównania trzeba by ustawić takie same parametry i materiały. Poza tym VIZ ma 2 silniki renderujące Scan Line i Mantal Ray. Sensownie byłoby chyba porównać Mental Ray tu i tam. Scan Line ma technologię Backburne, która pozwala na rendereing sieciowy
.... nigdy z niej nie korzystałem
Na dwurdzeniowym procesorze, rzeczywiście najpierw chodził 1 rdzeń, a drugi dopiero później "odpalił", co widać na załączonym zrzucie ekranu.
W ramach prób zrobiłem rendering z paroma krzaczkami RPC. Nie wiedzieć czemu one unoszą się w powietrzu, choć w projekcie były ustawione na poziomie terenu. Jakieś niechluje to robiły
Załączona wizualizacja zajęła mojej maszynce 49 minut i taki wynik mnie satysfakcjonuje - pokazała też kilka błędów w projekcie
Pozdrawiam
Był Kudłaty
Był Kudłaty
- ada_mowska
- Posty: 938
- Rejestracja: 12 sty 2006, 07:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
poprawię..
Ostatnio zmieniony 06 cze 2008, 21:12 przez ada_mowska, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
revitująca Ada
www.arttu.pl
revitująca Ada
www.arttu.pl
- ada_mowska
- Posty: 938
- Rejestracja: 12 sty 2006, 07:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Hej wlasnie znalazlem to forum postanowilem sie zapisac. Jesli cos chcecie wiedziec o renderowaniu w VIZie to uderzajcie. Robie w nim rendery juz od jakiegos czasu. Silnik MR zaczynam lepiej poznawac bo jest dosc skomplikowany. Zawsze wrzucam modele z REVIT'a, ale nie uzywam tamtejszych materialow bo sa poprostu "do bani" wole zrobic swoje w VIZ'ie, dzieki temu moga wygladac bardziej realistycznie. Nie wiem jak wyglada MR w revicie jeszcze nie mam tej wersji, ale w VIZ'ie podczas tworzenia materialow mozna dodawac im takie opcje jak: bump, displacement, tworzyc materialy wielo warstwowe co zwieksza czas renderingu, ale daje mozliwosci zrobienia bardzo realistycznych renderow. No i to swiatlo . Jest duzo roznych swiatel, kazde ma swoje plusy i minusy. Do roznych scen uzywa sie roznych rodzajow swiatel oraz roznych ustawien tych swiatel. I to jest wlasnie najbardziej skomplikowane ale to jest z drugiej strony moc silnika. Podczas importowania pliku z revita widze wszystkie materialy jakie uzylem, ale trzeba je zmodyfikowac. Trzeba do kazdego obiektu dodac modyfikator, np: "map scaler" co spowoduje ze mapy zostana zmniejszone do rzeczywistych ksztaltow. Nie trzeba nic ustawiac, oba programy sa powiazane i viz wszystko widzi. Ja zadnej sciazki nie ustawiam.
pozdrawiam
Aha.
Silnik MR tez ma opcje do renderowania sieciowego a do scanlina to nie ma nawet co porownywac bo to jest cienizna. MR to jeden z najlepszych silnikow do renderingu, oczywiscie nie pisze ze najlepszy bo sa inne np. vray czy brazil. Jest natomiast jedna wada MR, a mianowicie jego mental ray fatal error :/ Trzeba nauczyc sie obchodzic ten blad i potem wszystko jest wporzo.
pozdrawiam
pozdrawiam
Aha.
Silnik MR tez ma opcje do renderowania sieciowego a do scanlina to nie ma nawet co porownywac bo to jest cienizna. MR to jeden z najlepszych silnikow do renderingu, oczywiscie nie pisze ze najlepszy bo sa inne np. vray czy brazil. Jest natomiast jedna wada MR, a mianowicie jego mental ray fatal error :/ Trzeba nauczyc sie obchodzic ten blad i potem wszystko jest wporzo.
pozdrawiam