Koncepcja przestrzenna brył na podkładzie bitmapowej

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Revit Building.

Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek K
Posty: 206
Rejestracja: 05 wrz 2009, 16:43
Lokalizacja: wieś Polna
Kontaktowanie:

Koncepcja przestrzenna brył na podkładzie bitmapowej

Post autor: Marek K »

Mam taki oto problem: Potrzebuję zrobić coś w rodzaju makiety 3D. Bryły tj budyynki nie ma problemu jak stworzyć (jest geometria tworzenia brył _OK). Problem pojawia się wówczas gdy chcę to zrobić na podkładzie bitmapowym. na rzut wczytyję np podkład mapowy "wstaw obraz", skaluję. Muszę ustawić na pierwszy plan aby był widoczny. Wstawiam dowolną bryłę i jest niewidoczna - bitmapa przykrywa widoczność tej bryły.
Próbuję w inny sposób: wstawiam graffiti - obraz widoczny dopiero w realistycznym stylu wizualnym - komputer ledwo wydala (obszr około 1500m x 1500 m. W renderingu ten podkład jest widoczny-jakość zależna od jakości renderingu.
Chciałbym osiągnąć taki cel: na podkładzie bitmapowym przedstawiającym teren (wyskalowany), nanieść bryły budynku np w formie sześcianów, włączyć cienie, ewentualnie rendering - zrobić analizę terenu - proporcje nowego obiektu, nawiązanie do kontekstu otoczenia budynków itp. Najbardziej prosty Sketchup robi to bez problemu (nie wspomnę o Archicadzie). Nie sądzę aby Revit tego nie robił. Nie wiem jak. Nie wiem co robię niewłaściwie. Jak się nie da, to będę musiał takie koncepcje robić pewnie w Sketchupie. Ale nie po to mam Revita.
Marek_K
marcinm
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 2015, 06:48

Re: Koncepcja przestrzenna brył na podkładzie bitmapowej

Post autor: marcinm »

Witam
Nie rozumiem dlaczego po wstawieniu podkładu na rzut ustawiasz bitmapę na pierwszy plan- efekt będzie właśnie taki, że podkład zasłoni bryły.
Jeżeli ustawisz bitmapę jako tło, to bryły będą widoczne- wtedy przypisujesz im jakiś materiał, włączasz w widoku cienie, ustawiasz opcje do analizy nasłonecznienia i przesłaniania (1), i na koniec włączasz podgląd analizy (2,3).
To tyle jeżeli chodzi o widok rzutu.
Natomiast w widoku 3D podkłady rastrowe nie są widoczne, dlatego warto zastosować się do wskazówek podanych w temacie:
http://forum.procad.pl/viewtopic.php?f=1&t=386&hilit
Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem sytuację.
Załączniki
analiza nasłonecznienia i przesłaniania.png
pozdrawiam
marcinm
Awatar użytkownika
ada_mowska
Posty: 938
Rejestracja: 12 sty 2006, 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Koncepcja przestrzenna brył na podkładzie bitmapowej

Post autor: ada_mowska »

czyżby kolega robił analizę OOO? Bo nie wiem jak sie do tego zabrać...
pozdrawiam
revitująca Ada
www.arttu.pl
Awatar użytkownika
Marek K
Posty: 206
Rejestracja: 05 wrz 2009, 16:43
Lokalizacja: wieś Polna
Kontaktowanie:

Re: Koncepcja przestrzenna brył na podkładzie bitmapowej

Post autor: Marek K »

Robię koncepcję uranistyczną - chciałbym na podkładzie bitmpowym terenu np z Geoportalu, google itp zrobić coś w rodzaju makiety z kosteczkami istniejących budynków w skali. Analizując proporcję, kształt istniejącej zabudowy, mam dobrać wielkość, bryłę projektowanego budynku. To taki temat na studiach II stopnia z projektowania urbanistycznego. Koledzy robią to w Sketchupie - wychodzi super, szkicowe linie wychodzi prawie tak jak ręcznie.
Robiłem to tak: podczytałem mapke w rzucie, wyskalowałem do naturalnej wielkości (jakieś 1500 m x 800m) zacząłem nanosić bryły. W rzucie z góry jest ok, jest nawet cień gdy włącze. W 3D nie ma już podkładu - jest niewidoczny.
Gdy robię to samo podczytując bitmapę jako Decal - w rzucie widać dopiero w stylu Real - komputer chodzi siermiężnie, jakość w rzucie jest kiepska, trzeba renderować w najlepszej jakośći aby jakoś było.
Revit nie ma takiej możliwości? zostaje mi pewnie wykonać teren z teksturą trawy, powykreślać ulice z teksturą podobną do asfaltu - wstawiać budynki i cieszyć się z efektu - chciałbym jednak na podkładzie z reala - nie wiem czy dobrze myślę.
Marek_K
Awatar użytkownika
Marek K
Posty: 206
Rejestracja: 05 wrz 2009, 16:43
Lokalizacja: wieś Polna
Kontaktowanie:

Re: Koncepcja przestrzenna brył na podkładzie bitmapowej

Post autor: Marek K »

Jak pobrać tego FORMIT`a. Czy to jest program na komputer (coś w rodzaju Sketchupa produkcji Autodesk) czy na palmtopa, tableta. Jest płatny czy darmowy itp
Marek_K
ODPOWIEDZ