tipsy i tryki, czyli ..... pazurki i barany :D

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Revit Building.

Moderatorzy: pies, slaw, Artur Owczarek, Slavco, Andrzejj, marcinm

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pies
Posty: 1111
Rejestracja: 14 paź 2005, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

tipsy i tryki, czyli ..... pazurki i barany :D

Post autor: pies »

Przypadkiem odkryłem, że przy wstawianiu elementu, który ma kilka opcji typu prawo, lewo, góra, dół naciskając SPACJĘ wybieramy kolejne opcje. Podobnie działa to w stosunku do elementu, który jest już wstawiony, jeżeli go zaznaczymy (podświetlimy)

Skróty klawiszowe, można sobie łatwo dostosować do swoich potrzeb i nawyków (np z Autocada :) ). W tym celu trzeba otworzyć zwykłym edytorem tekstu plik C:\Program Files\Autodesk Revit Building [wersja]\Program\KeyboardShortcuts.txt i tam w odpowiedni cudzysłów wpisać unikalne oznaczenie.

Przekrój w perspektywie lub aksonometrii robimy tak:
Definiujemy przekrój, możemy też wykorzystać któryś z istniejących.
Otwieramy dowolny widok 3D, naciskamy F8. Pokazuje się okienko DYNAMIC VIEW. Naciskamy ptaszka z prawej strony, żeby rozwinąć to okienko. Rozwijamy pasek (orient to a view) i wskazujemy przekrój, chwilkę czekamy i ..... gotowe.
Potem możemy włączyć cieniowanie i bawić się dalej :)
w uzupełnieniu: zrzut ekranowy:
www.a1a.pl/revit/przekroj3D.gif
Pozdrawiam
Był Kudłaty
Awatar użytkownika
Jakub Góralski
Posty: 176
Rejestracja: 01 cze 2005, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Trips and Ticks - czyli podróze i kleszcze

Post autor: Jakub Góralski »

Od wersji 8.1 jest dostępna bardzo fajna funkcja sterowania widokiem 3D.
Dotychczas, operując na dużym modelu przy dużym przybliżeniu jakiegoś elementu, uruchomienie orbity (spina) powodowało ucieczkę danego elementu z pola widzenia. Obecnie wystarczy zaznaczyć obiekt i uruchomić spin (SHIFT+ Środkowy klawisz) wtedy zaznaczony obiekt będzie środkiem obrotu modelu i pozostanie w centrum, uwagi.
Pozdrawiam
Jakub Góralski
http://www.zapparchitekci.pl
Gość

Post autor: Gość »

Rury spustowe do rynien (ich brak to karygodne zaniedbanie ze strony programistów) można sobie dosztukować tworząc element bilblioteczny bazujący na ścianie w formie bryły (w kształcie rury spustowej) ze sparametryzowaną wyokością, długością górnego odcinaka rury i odległością między górym i dolnym odcinkiem. Zainteresownym wyślę na maila taki przykładzik.
Awatar użytkownika
arkada
Posty: 289
Rejestracja: 11 paź 2005, 21:03
Kontaktowanie:

Post autor: arkada »

Sorki, nie zalogowałem się. Piotr
Awatar użytkownika
pies
Posty: 1111
Rejestracja: 14 paź 2005, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pies »

Piotrze podeślij mi taką rurę spustową :)
Pozdrawiam
Był Kudłaty
Awatar użytkownika
arkada
Posty: 289
Rejestracja: 11 paź 2005, 21:03
Kontaktowanie:

Post autor: arkada »

Witam,

przesyłam rurę spustową w dwóch wariantach (mod - z parametrami tymczasowymi - korekta w rysunku i dopasowanie pozostałych rur zakraplaczem) i metkę do nich (załadować do projektu przez annotations>loaded tags>load

pozdrawiam
Piotr
Załączniki
metka rury spustowej.zip
(350.04 KiB) Pobrany 529 razy
Awatar użytkownika
pies
Posty: 1111
Rejestracja: 14 paź 2005, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pies »

Rura spustowa działa :)
Pozwoliłem sobie dodać parametr określający materiał.
Załączniki
rura spustowa-mod.zip
Rura spustowa opracowana przez Arkadę, z dodanym parametrem określającym materiał.
(132.18 KiB) Pobrany 611 razy
Pozdrawiam
Był Kudłaty
ODPOWIEDZ