BAZA TEKSTUR W R2010 - JAK WRZUCIC SWOJE TEKSTURY?
Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj
BAZA TEKSTUR W R2010 - JAK WRZUCIC SWOJE TEKSTURY?
jak wrzucic nowa tekstury do bazy tekstur w R2010
nie moge tego rozgrysc
nie moge tego rozgrysc
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 lis 2006, 11:04
- Lokalizacja: Gdańsk
Materialy budowlane, materialy do renderingu oraz tekstury
Sprawa wymaga malego doprecyzowania. Tekstury i materialy do renderingu w Revicie to dwie rozne sprawy. Jeszcze inna sprawa to biblioteka materialow budowlanych. Kiedy Revit mial Accurenera nie bylo to jeszcze tak zakrecone, aktualnie z Mentalem jest dosc dziwacznie. Temat byl na forum ale widac ciagle jest to malo precyzyjnie opisane wiec wyjasnie sprawe na przykladzie:
Chcemy stworzyc material budowlany cegla klinkierowa oraz przypisac mu material do renderingu, ktory bedzie mal podczytana nasza wlasna teksture klinkieru. Co trzeba zrobic:
- tworzymy nowy material budowlany (manage>materials) i nazywamy go np. CEGLA KLINKIEROWA 12cm. Definicja tego materialu sklada sie sie ze szrafu przekroju (cut pattern), szrafu powierzchni (surface pattern) oraz koloru do widokow cieniowanych (shading). Wszystkie trzy cechy sa w zakladce graphics i nie maja nic wspolnego z renderingami.
- dla tego materialu tworzymy jego definicje do renderingu. Przechodzimy do zakladki Render Appearance. Na gorze tej zakladki mamy cos takiego - 'render appearance based on', domyslnie bazowym materialem jest GENERIC, po prawej stronie jest przycisk REPLACE.
W tym momencie male wyjasnienie. Pod przyciskiem REPLACE nie ma czegos takiego jak biblioteka materialow do renderingu, ktora mozna rozbudowywac. Jest to tylko pewien zamkniety zbior szablonow materialow, na podstawie ktorych mozna tworzyc wlasne modyfikacje.
'Render appearance based on' oznacza wlasnie to - 'wyglad materialu do renderingu w oparciu o'.
Zeby stworzyc wlasna definicje do renderu cegly klinkierowej musimy wiec wejsc w REPLACE i wybrac sobie nowy szablon (zestaw parametrow dla materialu typu GENERIC nie ma mozliwosci podczytania wlasnej tekstury rastrowej) Otwiera sie okno Render Appearance Library. Wybieramy grupe materialowa wlasciwa dla materialu, ktory docelowo mamy stworzyc czyli class - 'Brick' i na liscie ponizej przykladowo 'Brick Burgundy Uniform Running'. Po kliknieciu OK wracamy do glownego okna. Teraz na bazie wybranego szablonu mozemy sobie ten material zmodyfikowac - w okienku Preview widac podglad tego co tworzymy. Ponizej sa rozne parametry, m.in. type, color, image file, rotate, brightness, finish itd ... dla kazdego rodzaju grupy materialow, ktory wybierzemy, zestaw parametrow bedzie rozny wiec rozne cechy mozna zmienic.
Aby zrobic nasza cegle klinkierowa trzeba podmienic plik rastrowy (teksture) dla parametru 'image file'. Otwiera sie wtedy przegladarka i mozna sobie wybrac dowolny plik o rozszerzeniu BMP, JPG, TIFF, PNG jaki mamy zapisany gdziekolwiek na komputerze. Dalej mozna modyfikowac inne parametry do momentu uzyskania na podgladzie zadawalajacego efektu. Kiedy matarial renderingu jest gotowy klikamy OK i od tego momentu w konkretnym projekcie mamy do dyspozycji material 'cegla klinkierowa 12cm' z przypisanym wygladem do renderingu.
Tak wiec mozemy sobie stworzyc na komputerze wlasny katalog tekstur (plikow rastrowych) dostepnych do wykorzystywania w Revicie przy modyfikacji materialow z bliblioteki ale nie ma mozliwosci rozbudowania istniejacej biblioteki Mentala w Revicie. Zmodyfikowane definicje materialow do renderingu mozna jedynie przypisywac do materialow budowlanych w konkretnym projekcie. Zeby uzyc materialu z wygladem w renderingu w innym projekcie trzeba uzyc transferu standardow projektu (manage>transform project standards)
Tak stworzony material jest dostepny na liscie Revita i mozna go transferowac miedzy projektami albo najlepiej zapisac w pliku szablonu (template) ktory otwiera sie jako czysty projekt.
Chcemy stworzyc material budowlany cegla klinkierowa oraz przypisac mu material do renderingu, ktory bedzie mal podczytana nasza wlasna teksture klinkieru. Co trzeba zrobic:
- tworzymy nowy material budowlany (manage>materials) i nazywamy go np. CEGLA KLINKIEROWA 12cm. Definicja tego materialu sklada sie sie ze szrafu przekroju (cut pattern), szrafu powierzchni (surface pattern) oraz koloru do widokow cieniowanych (shading). Wszystkie trzy cechy sa w zakladce graphics i nie maja nic wspolnego z renderingami.
- dla tego materialu tworzymy jego definicje do renderingu. Przechodzimy do zakladki Render Appearance. Na gorze tej zakladki mamy cos takiego - 'render appearance based on', domyslnie bazowym materialem jest GENERIC, po prawej stronie jest przycisk REPLACE.
W tym momencie male wyjasnienie. Pod przyciskiem REPLACE nie ma czegos takiego jak biblioteka materialow do renderingu, ktora mozna rozbudowywac. Jest to tylko pewien zamkniety zbior szablonow materialow, na podstawie ktorych mozna tworzyc wlasne modyfikacje.
'Render appearance based on' oznacza wlasnie to - 'wyglad materialu do renderingu w oparciu o'.
Zeby stworzyc wlasna definicje do renderu cegly klinkierowej musimy wiec wejsc w REPLACE i wybrac sobie nowy szablon (zestaw parametrow dla materialu typu GENERIC nie ma mozliwosci podczytania wlasnej tekstury rastrowej) Otwiera sie okno Render Appearance Library. Wybieramy grupe materialowa wlasciwa dla materialu, ktory docelowo mamy stworzyc czyli class - 'Brick' i na liscie ponizej przykladowo 'Brick Burgundy Uniform Running'. Po kliknieciu OK wracamy do glownego okna. Teraz na bazie wybranego szablonu mozemy sobie ten material zmodyfikowac - w okienku Preview widac podglad tego co tworzymy. Ponizej sa rozne parametry, m.in. type, color, image file, rotate, brightness, finish itd ... dla kazdego rodzaju grupy materialow, ktory wybierzemy, zestaw parametrow bedzie rozny wiec rozne cechy mozna zmienic.
Aby zrobic nasza cegle klinkierowa trzeba podmienic plik rastrowy (teksture) dla parametru 'image file'. Otwiera sie wtedy przegladarka i mozna sobie wybrac dowolny plik o rozszerzeniu BMP, JPG, TIFF, PNG jaki mamy zapisany gdziekolwiek na komputerze. Dalej mozna modyfikowac inne parametry do momentu uzyskania na podgladzie zadawalajacego efektu. Kiedy matarial renderingu jest gotowy klikamy OK i od tego momentu w konkretnym projekcie mamy do dyspozycji material 'cegla klinkierowa 12cm' z przypisanym wygladem do renderingu.
Tak wiec mozemy sobie stworzyc na komputerze wlasny katalog tekstur (plikow rastrowych) dostepnych do wykorzystywania w Revicie przy modyfikacji materialow z bliblioteki ale nie ma mozliwosci rozbudowania istniejacej biblioteki Mentala w Revicie. Zmodyfikowane definicje materialow do renderingu mozna jedynie przypisywac do materialow budowlanych w konkretnym projekcie. Zeby uzyc materialu z wygladem w renderingu w innym projekcie trzeba uzyc transferu standardow projektu (manage>transform project standards)
Tak stworzony material jest dostepny na liscie Revita i mozna go transferowac miedzy projektami albo najlepiej zapisac w pliku szablonu (template) ktory otwiera sie jako czysty projekt.
alternativa
Re: BAZA TEKSTUR W R2010 - JAK WRZUCIC SWOJE TEKSTURY?
Hey. A czy mieliście taki problem że przy wczytywaniu własnej tekstury w realistycznym trybie modelu była ona dobrze widoczna nawet z bumpem lecz przy renderingu jej nie było o_O?
Zauważyłem że revit wybiórczo renderuję importowane własne tekstury. Od czego to zależy. Próbowałem zmienić parametry jpg, bez kompresji z kompresją, png itd i nic ((
Zauważyłem że revit wybiórczo renderuję importowane własne tekstury. Od czego to zależy. Próbowałem zmienić parametry jpg, bez kompresji z kompresją, png itd i nic ((
pzdr maraskin
Re: BAZA TEKSTUR W R2010 - JAK WRZUCIC SWOJE TEKSTURY?
Zauważyłem, że revit głupieje jak jest zbyt długa ścieżka dostępu do pliku, nazwa pliku jest zbyt długa lub są w niej polskie znaki. Jedno z tego powinno być przyczyną problemu.maraskin pisze:Hey. A czy mieliście taki problem że przy wczytywaniu własnej tekstury w realistycznym trybie modelu była ona dobrze widoczna nawet z bumpem lecz przy renderingu jej nie było o_O?
Zauważyłem że revit wybiórczo renderuję importowane własne tekstury. Od czego to zależy. Próbowałem zmienić parametry jpg, bez kompresji z kompresją, png itd i nic ((