rytm/podział płyt paneli na scianie.

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Revit Building.

Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj

ODPOWIEDZ
karolw
Posty: 99
Rejestracja: 31 paź 2006, 22:16

rytm/podział płyt paneli na scianie.

Post autor: karolw »

czesc,

czy ktoś zmagał sie juz z projektówaniem wzorów rytmów na scianie utworzonych np. z paneli lub kamieni?
zastanawiam sie jak sie do tego zabrać... budowac z brył lub stworzyć styl sciany kurtynowej.
Jacek Portalski
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2005, 08:13

Post autor: Jacek Portalski »

Witam.
Dla warstwy zewnętrznej ściany (tej na której ma być kreskowanie) definiujesz w ustawieniach materiału dla tej warstwy (edycja ściany) surface patten. Koniecznie zaznacz opcję model przy wyborze kreskowania. Możesz wybrać gotowe kreskowanie i je zmienić, stworzyć nowe (na bazie lini równoległych) lub załadaować z autocada plik typu *.pat. Opcja model powoduje, że kreskowanie ma zdefiniowane stałe odległości pomiędzy elementami więc nie będzie się zmieniać ze zmianą skali - w przciwienstwie do opcji drafting. Np.: kreskowanie paneli możesz zdefiniowac następująco: line angel=0; line spacing 1=np 50; line spacing 2=100; zaznaczona opcja crroshatch - uzyskasz kreskowanie linie poziome co 50cm, linie pionowe co 100cm. Jeżeli tak wykonane kreskowanie chciałbyć przesunąć na rysunku to: zbliżasz kursor do jakiejkolwiek linii kreskowania, wciskasz TAB aż się podświetli, wybierasz i po prostu przesuwasz.
Oczywiście to co opisałem dotyczy tylko kreskowania i nie będzie widocze na renderingach, ale na widokach z właczonym cieniowaniem (shading with edges) efekt będzie widoczny.
JP
karolw
Posty: 99
Rejestracja: 31 paź 2006, 22:16

Post autor: karolw »

ok. dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, zelezy mi jednak by efekt był widocny na renderingu. czy w takim przypadku najprościej zbudowac podział z brył?
Jacek Portalski
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2005, 08:13

Post autor: Jacek Portalski »

Podobnie można przygotować materiał do rederingu tylko z poziomu edycji tekstury w accurenderze. Jezeli chodzi o jakis kamień to najlepiej chyba przygotować sobie odpwiednią bitmapę. Jeżli chodzi o podziały regurlane to przy edycji materiału w polu AccuRender wybierz teksturę z katalogu exterior/siding lub jakieś kafle i prześledź jak jest zrobiony. Można tam tarządzać (tak jak w kreskowaniu) odległościami podziałów ale również ich grubością i kolorem oraz fakturą. Osobiście uważam, że szkoda obciążać komputer i siebie dodatkową pracą przy modelowaniu np. paneli skoro podobny efekt można uzyskać przez odpowiednie ustawienia tekstur.
Powodzenia
JP
mario1275
Posty: 295
Rejestracja: 25 paź 2006, 18:24
Kontaktowanie:

Post autor: mario1275 »

co więcej materiały proceduralne czy bitmapy poważnie zmniejszają czas renderingu - gdyby płytki lub panele zrobić w bryle to przy większej powierzchni zrobienie renderingu może się okazać zupełnie nie możliwe a jesli nawet to efekty i tak nie są dużo lepsze
ODPOWIEDZ