bitmapy

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Revit Building.

Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj

ODPOWIEDZ
mkprojekt
Posty: 236
Rejestracja: 18 paź 2005, 08:16

bitmapy

Post autor: mkprojekt »

Podpinam do revita skan mapy *.jpg. Revit jest tak dociążony, że ledwo pracuje. Komputer dwurdzeniowy, 2gig ramu i bardzo mocna karta graficzna. Myślę że feler jest w skanie. Co sugerujecie jeśli chodzi o jakość skanu, czy są jakieś ustawienia, które wpływają na czas regeneracji, płynność przesuwania i wogóle pracy na takim skanie?
pozdrawiam
slaw
Posty: 427
Rejestracja: 25 mar 2006, 12:06

Post autor: slaw »

tak ..... rozdzielczosc

druga przyczyna moze byc to ze jest to jpg
probowales czy jest tak samo z czysta bitmapa ...... bmp ?
pozdro
slaw 8)
mkprojekt
Posty: 236
Rejestracja: 18 paź 2005, 08:16

Post autor: mkprojekt »

zostałem przy jpg. zmieniłem rozmiar fizyczny pliku bez zmiany rozdzielczości. program znacznie przyspieszył. po zamianie tego jpg na bmp nie widzę różnicy w szybkości pracy. prędkość chyba nie zależy od rozszerzenia pliku rastrowego.
mkprojekt
Posty: 236
Rejestracja: 18 paź 2005, 08:16

Post autor: mkprojekt »

czy obiekty rastrowe sa widoczne w widoku 3d. jesli tak to u mnie znowu cos poknociłem. nie widac bitmapy w widoku 3D. CO ROBIć, żeby to naprawić?
mkprojekt
Posty: 236
Rejestracja: 18 paź 2005, 08:16

Post autor: mkprojekt »

witam
nikt nie dał odpowiedzi na moje pytanie odnośnie widoczności obiektów rastrowych w widoku 3D. pomógł kolega z Procadu. Otóż obiekty rastrowe nie sa widoczne w widoku 3D. żeby sobie z tym poradzić należy obrysować raster w autocadzie, lub zwektoryzować taki raster i wczytac do autocada. Potem nalezy osadzic lub połaczyć plik autocada z revitem.
pozdrawiam
slaw
Posty: 427
Rejestracja: 25 mar 2006, 12:06

Post autor: slaw »

w 3D to faktycznie chyba jedyna mozliwosc
natomiast gdybys renderowal
to mozna by jeszcze uzyc DECAL
i wkleic kalkomanie na plyte (bo musi byc na czyms) na poziomie na ktorym noramlnie umiescil bys raster

mozna by nawet to zrobic tak ze byl by to obiekt wariantowy i moglbys go wlaczac i wylaczac ........ zatem w rzutach w tym samym miejscu byl by raster ...... a w renderowanym 3D czy innych widokach renderowanych byla by widoczna kalkomania :? ...... w czystym 3D niestety bylo by caly czas nie widoczne

trche do okola to latanie dziury i chyba bardziej skomplikowane niz wektoryzacja bit mapy jesli jest nia jak zakladam jakis podklad geodezyjny........ ale bylby autentyczny bo wektoryzacja daje w wiekszosci przypadkow tego typu oplakane rezultaty ....... a obrysowywanie wg mnie wogole odpada przy skomplikowanych rastrach
pozdro
slaw 8)
ODPOWIEDZ