Witam,
Proszę o pomoc w kwestii dotyczącej analizy oświetlenia. Chodzi konkretnie o analizę dla jednego mieszkania w bloku mieszkalnym. Zapoznałem się z paroma tutorialami poruszającymi t kwestie ale nie odpowiadają na dwie, kluczowe dla mnie kwestie.
1. Jak uwzględnić cień sufitu? analiza słoneczna na rzucie, tworzy analizę modelu tnąc go przekrojem. Jak ustawić analizę, żeby światło docierało do mieszkania jedynie przez otwory okienne, tak jak ma to miejsce w rzeczywistości.
2. jak uwzględnić łamacze światła. Za zadanie mam porównać stan aktualne i ewentualne zastosowanie poziomych i pionowych łamaczy promieni słonecznych. Jak sprawić, by światło od nich odbite było uwzględnione w analizie?
Z góry dziękuje za pomoc,
Pozdrawiam!
Analiza oświetlenia
Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj
Re: Analiza oświetlenia
Może zrób analizę poszczególnych pomieszczeń ale nie na rzucie a w widokach 3D/perspektywach.
Re: Analiza oświetlenia
1. Przygotuj sobie widok poziomy i przekrój pomieszczenia które chcesz analizować
2. Na rzucie wstaw do pomieszczenia które chcesz analizować kamerę, pamiętając żeby "odptaszkować" perspektywę
3. W widoku który Ci się otworzy, na kole sterowym naciśnij TOP Kamera co prawda odjedzie w kosmos, ale będzie ustawiona prostopadle do podłogi. Przy pomocy Eye Elevation i Target Elevation sprowadź ją na właściwe wysokości.
I to właściwie wszystko, reszta to rutyna:
- ustawienie projektu względem północy geograficznej
- ustalenie geograficznej lokalizacji obiektu,
- ustalenie daty analizy
Światło odbite można próbować analizować na widokach renderowanych, aczkolwiek żeby wyniki były wiarygodne trzeba by mieć solidną, opartą na właściwościach fizycznych, bibliotekę materiałów.
Pokaż nam co Ci wyjdzie
2. Na rzucie wstaw do pomieszczenia które chcesz analizować kamerę, pamiętając żeby "odptaszkować" perspektywę
3. W widoku który Ci się otworzy, na kole sterowym naciśnij TOP Kamera co prawda odjedzie w kosmos, ale będzie ustawiona prostopadle do podłogi. Przy pomocy Eye Elevation i Target Elevation sprowadź ją na właściwe wysokości.
I to właściwie wszystko, reszta to rutyna:
- ustawienie projektu względem północy geograficznej
- ustalenie geograficznej lokalizacji obiektu,
- ustalenie daty analizy
Światło odbite można próbować analizować na widokach renderowanych, aczkolwiek żeby wyniki były wiarygodne trzeba by mieć solidną, opartą na właściwościach fizycznych, bibliotekę materiałów.
Pokaż nam co Ci wyjdzie
Pozdrawiam
Był Kudłaty
Był Kudłaty