Nadal mam problemy z nadawaniem materiałów na obiekty...
Jak nadaję na pojedynczy obiekt na przykład na ścianę, to materiał pojawia sie na prawie wszędzie, a nie tylko na tym jednym obiekcie, na który chciałam go nadać......
Robie to tak: wybieram obiekt > properties > edit/new > duplocate > structure/edit > w warstwie finish wybieram material, ktory chce widziec na renderze (w polu ACCU Render)...
I material wskakuje mi na caly obiekt...
Z góry dzięki za rade
M.P.
Nadawanie materiałow na obiekty
Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj
wydaje mi się, że w ten sposób zmieniasz globalnie cały typ ściany
rozwiązanie:
1. zduplikuj typ obiektu np. ściany w edycji i nadaj mu materiał wykończeniowy
2. wygodnym narzędziem jest też "kubełek" (z górnego paska) - można nim "wlewać" materiały na poszczególne powierzchnie
jeżeli chcesz zmienić materiał tylko na fragmencie ściany, podziel ją narzędziem "podziel powierzchnię" (też z górnego paska) i dalej "kubełek"
rozwiązanie:
1. zduplikuj typ obiektu np. ściany w edycji i nadaj mu materiał wykończeniowy
2. wygodnym narzędziem jest też "kubełek" (z górnego paska) - można nim "wlewać" materiały na poszczególne powierzchnie
jeżeli chcesz zmienić materiał tylko na fragmencie ściany, podziel ją narzędziem "podziel powierzchnię" (też z górnego paska) i dalej "kubełek"
pzdr
Piotr
http://www.studioarkada.pl
Piotr
http://www.studioarkada.pl
Re: Nadawanie materiałow na obiekty
Dokładnie w ten sposób zmnieniasz materiał dla typu ściany.Magda pisze:...
Robie to tak: wybieram obiekt > properties > edit/new > duplocate > structure/edit > w warstwie finish wybieram material, ktory chce widziec na renderze (w polu ACCU Render)...
I material wskakuje mi na caly obiekt...
Jeszcze mała podpowiedź z mojej strony. Pamiętaj o tym co napisał arkada, a ja dorzucę jeszcze kilka ważnych informacji.
1. Zaznaczając jakikolwiek element, wchodzisz we właściwości i nadajesz mu materiał. Ten cały spis materiałów w tabeli po lewej stronie to tylko materiały bazowe.
2. Pamiętaj, że jeżeli chcesz zrobić swój materiał, należy powielić któryś bazowy i dla nowego materiału nadać teksturę.
WAŻNE: Dlaczego trzeba tak robić jak napisałem. Przykład: wstawiasz do modelu 5 elementów wykonanych z betonu. Jeżeli wejdziesz w jeden z tych elementów i dla materiału beton zmienisz teksturę, wówczas zmieni się ona dla wszystkich elementów a nie tylko dla tego jednego. Dodatkowo zmieni się tekstura dla każdego elementu w modelu dla którego przypisany jest materiał beton.
Wiem, że to oczywiste, ale przyznaję się, że sam długo z tym walczyłem zanim zorientowałem się o co chodzi.
Pozdrawiam wszystkich czytelników
1. Zaznaczając jakikolwiek element, wchodzisz we właściwości i nadajesz mu materiał. Ten cały spis materiałów w tabeli po lewej stronie to tylko materiały bazowe.
2. Pamiętaj, że jeżeli chcesz zrobić swój materiał, należy powielić któryś bazowy i dla nowego materiału nadać teksturę.
WAŻNE: Dlaczego trzeba tak robić jak napisałem. Przykład: wstawiasz do modelu 5 elementów wykonanych z betonu. Jeżeli wejdziesz w jeden z tych elementów i dla materiału beton zmienisz teksturę, wówczas zmieni się ona dla wszystkich elementów a nie tylko dla tego jednego. Dodatkowo zmieni się tekstura dla każdego elementu w modelu dla którego przypisany jest materiał beton.
Wiem, że to oczywiste, ale przyznaję się, że sam długo z tym walczyłem zanim zorientowałem się o co chodzi.
Pozdrawiam wszystkich czytelników