Tekstury
Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 paź 2006, 13:55
- Lokalizacja: Polna
- Kontaktowanie:
Tekstury
Chciałbym dodać swoje tekstury do standardowych Revita. Niestety nie wiem jak to zrobić. Przekopiowałem zrobione do następującego katalogu: Documents and settings/All Users/Dane aplikacji/Autodesk/RAC 2008/Rendering/WebLibrary/Low_res ......... i nic. Nie są widoczne przy wyborze. Jestem początkującym Revitowcem.
Marek_K
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 paź 2006, 13:55
- Lokalizacja: Polna
- Kontaktowanie:
Tekstury
Nie wiem czy dobrze przedstawiłem temat. Chodzi mi o rzecz następującą: w programie są gotowe tekstury np. dachówka, tynk, gont drewniany, trawa, blacha trapezowa itp. Przypuśćmy, że żadna mi nie odpowiada - nie podobają mi się. Mam swoje tekstury np. dachówka, wzory płytek, okładziny kamienne itp. Tekstury sa odpowiednio przygotowane tj. format graficzny (jpg), odpowiednio przycięte - aby przy nałożeniu na materiał (przedmiot) obok siebie stanowiły jedną całość. Mam całą masę takich tekstur np. z Arcona. Przekopiowałem najciekawsze jak opisałem powyżej i nic. Może ktoś spotkał się z takim problemem? Chciałbym używać swoje tekstury do wizualizacji w Revicie.
Marek_K
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 paź 2006, 13:55
- Lokalizacja: Polna
- Kontaktowanie:
gdziekolwiek ...... ja ustawiam tak :
- wchodze do edycji wlasciwosci materialu (dokladnie opisywac czy do tego miejsca doszedles ?)
- w zakladce Apperance masz pole Accu Render texture
- wchodzisz do biblioteki materialow i mozesz dodawac wlasna biblioteke albo dodawac do istniejacych
- ja dodaje do user ..... mozesz stworzyc foldery albo ladowac do jednego gara
klikasz material - new - default gray i jestes w edytorze materialu
to co nas interesuje to tekstura czyli zakladka MAPS a w niej mozliwosc dodania sciezki do dowolnego (chyba) graficznego pliku i ewentualnych jego znieksztalcen (papier scierny etc.) ..... po wybraniu konkretnego 'obrazka' tekstury wyswietla sie okno edycji ustawien mapowania
poczatkowo jak malpa probowalem ustawiac roznosci mapowania a skonczylo sie na przestudiowaniu kilku gotowych tekstur revita co polecam
konczysz ok i program prosi cie o podanie biblioteki/folderu i nazwy gdzie chcesz zachowac
i tak skonczylo sie ustawienie 1 tekstury
nie ma sensu bawic sie we wstawianie calosci arcona (prosciej tam mozna bylo to ustawiac ale tez nie bylo takiej palety narzedzi do ewentualnych modyfikacji) ...... ja implementuje sobie pojedyncze rzeczy ..... glownie dachowki i drewno
- wchodze do edycji wlasciwosci materialu (dokladnie opisywac czy do tego miejsca doszedles ?)
- w zakladce Apperance masz pole Accu Render texture
- wchodzisz do biblioteki materialow i mozesz dodawac wlasna biblioteke albo dodawac do istniejacych
- ja dodaje do user ..... mozesz stworzyc foldery albo ladowac do jednego gara
klikasz material - new - default gray i jestes w edytorze materialu
to co nas interesuje to tekstura czyli zakladka MAPS a w niej mozliwosc dodania sciezki do dowolnego (chyba) graficznego pliku i ewentualnych jego znieksztalcen (papier scierny etc.) ..... po wybraniu konkretnego 'obrazka' tekstury wyswietla sie okno edycji ustawien mapowania
poczatkowo jak malpa probowalem ustawiac roznosci mapowania a skonczylo sie na przestudiowaniu kilku gotowych tekstur revita co polecam
konczysz ok i program prosi cie o podanie biblioteki/folderu i nazwy gdzie chcesz zachowac
i tak skonczylo sie ustawienie 1 tekstury
nie ma sensu bawic sie we wstawianie calosci arcona (prosciej tam mozna bylo to ustawiac ale tez nie bylo takiej palety narzedzi do ewentualnych modyfikacji) ...... ja implementuje sobie pojedyncze rzeczy ..... glownie dachowki i drewno
pozdro
slaw 8)
slaw 8)