Obciążenia suwnicami + kombinacje obciażeń

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Robot Structural Analysis.

Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco, Arkadiusz Mackiewicz

ODPOWIEDZ
Krzych85
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2011, 03:15

Obciążenia suwnicami + kombinacje obciażeń

Post autor: Krzych85 »

Dzień dobry!

Jestem nowy na tym forum. Trafiłem tutaj ponieważ mam problem z programem Robot. Mam nadzieję, że osoby znającego Robota rozwieją moje wątpliwości i pomogą mi rozwiązać moje problemy. Będę za to bardzo wdzięczny.
W kilku słowach jakiego obiektu dotyczyć będzie problem: hala przemysłowa dwunawowa w konstrukcji mieszanej. Słupy, fundamenty żelbetowe, dach i belka podsuwnicowa konstrukcja stalowa. Obiekt modelowany i liczony w module Rama przestrzenna (jestem po kursie Robota i na tym kończy się moja wiedza dotycząca tego programu - wszystko co teraz robię uczę się na bieżąco z podręcznika Robota oraz przeglądając fora i korzystając w własnej wiedzy zdobytej na politechnice) :-))
Mój problem związany jest z prawidłowym przyjęciem obciążenia od suwnicy w hali dwunawowej (po dwie suwnice w każdej nawie - rama pracuje przestrzennie).
Wiem jak zdefiniować suwnicę - niestety nie wiem jednak czy muszę definiować kilka suwnic i jak Robot interpretuje zadane przypadki obciążenia, gdy wybiorę kombinacje automatyczne.

1. Czy przy definiowaniu obciążenia pojazdami (suwnicą) muszę stworzyć kilka suwnic (które dają obciążenia: pionowe(V)+poziome wzdłuż toru(Hr) lub poziome(V)+poziome wzdłuż toru(Hr)+poziome poprzecznie do toru(Hp) ) ??? Czy program przy definiowaniu suwnicy i nadaniu wartości sił pionowych V oraz zadaniu mu odpowiednich współczynników dla sił podłużnych i poprzecznych wie, że przy kombinacji automatycznej musi sprawdzić obciążenie dla suwnicy z siłami poziomymi i bez sił poziomych (Hp i Hr) ????