Przenoszenie obciążeń: okładziny - pręty

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Robot Structural Analysis.

Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco, Arkadiusz Mackiewicz

ODPOWIEDZ
matpilch
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2012, 19:22

Przenoszenie obciążeń: okładziny - pręty

Post autor: matpilch »

Dobry wieczór,
jestem studentem 4tego roku budownictwa, aktualnie pracuje nad moim projektem inzynierskim.

projektuje budynek o konstrukcji slupowo-ryglowej, calkowicie w 3D. model wykonywalem głównie w trybie ramy przestrzennej, wszystkie elementy (slupy, belki) jako prety o zadawanym pozniej przekroju. nastepnie, aby ulatwic sobie przylozenie obciazenia od wiatru, zamodelowalem okladziny (o dwukierunkowym rozkladzie) w miejscu scian oslonowych. to tak w duzym skrocie. po przylozenie wszystkich obciazen do modelu, posiatkowaniu metoda delaunaya, wygenerowaniu kombinacji i obliczeniu reakcji MESem wszystko działa pozornie ok.

tu nastepuje clue mojego postu, otoz z glupia franc, po obliczeniu wybralem opcje 'weryfikacja' i oto co otrzymałem.
chodzi o komunikat: 'obciazenie nie zostalo prawidlowo rozlozone - brak obiektów przenoszących obciazenie' - no i tak to wyglada.

Obrazek

czy ktoś sie juz z tym spotkał?
niepodswietlone sa wszystkie okladziny, co tymbardziej mnie dziwi. jesli popelnilbym blad przy modelowaniu, to watpie, zeby akurat tak w miare logicznie to sie ulozylo.

będe jutro cały dzień z tym walczył, ale jeśli ktos ma jakis pomysl to bede bardzo wdzieczny.
pozdrawiam,
maciek
Awatar użytkownika
Arkadiusz Mackiewicz
Posty: 110
Rejestracja: 02 sty 2007, 09:26

Re: Przenoszenie obciążeń: okładziny - pręty

Post autor: Arkadiusz Mackiewicz »

dzień dobry.
podobnie jak w przypadku innych programów CAD, najpierw proponowałbym ściągnięcie poprawek do Robota (o ile jeszcze tego Pan nie zrobił :))
być może komunikat, który się pojawia jest spowodowany "bugiem" programu.