Problem z wpustem

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Inventor.

Moderator: Maciej Śliwiński

ODPOWIEDZ
leech10
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2012, 07:46

Problem z wpustem

Post autor: leech10 »

Witam

Mam pewien problem ze stworzeniem połączenia wpustowego. Pojawia się on wyłącznie gdy częsc jest wykonana w Design Acceleratorze. Nie moge tam umiescic tego wpustu. Mam błąd Cannot create iFeature. Cannot create hub groove. Bardzo prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu( dotyczy to także zębatek i kół pasowych wykonanych tą techniką)

Pozdrawiam
Piotrek
Załączniki
Problem.jpg
Problem1.jpg
Tomasz85
Posty: 55
Rejestracja: 12 sty 2012, 14:59

Re: Problem z wpustem

Post autor: Tomasz85 »

Jeśli dobrze widzę to problem jest z przekładnią a nie z wpustem na drugim zdjęciu widać,że czerwony piorun pojawia się przy przekładni łańcuchowej.
Wygląda na zgubioną geometrię lub niepoprawną definicję połączenia. U mnie wszystko jest ok przy analogicznym przykładzie.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
leech10
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2012, 07:46

Re: Problem z wpustem

Post autor: leech10 »

Hej

Głupia sprawa ale już sobie z tym poradziłem. Źle zaznaczałem powierzchnie odniesienia. Należało zaznaczyć ząb. Wiem że to głupie ale dopiero się uczę. Dziękuje za zainteresowanie :D

Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Mam silnik, który się kręci( właściwie tłok na korbowodzie ) i chcę napędzić tym wał rozrządu ale nie mam pojęcia jakie ustawić wiązania dla wałka rozrządu. Jak zapiąłem tą przekładnie to kręci się cała. Jak unieruchomiłem górną zebatkę to nic się nie kręci. Załączyłem pliczki. Jakby mozna prosić o zerknięcie na projek i o poradę jak to połączyć


Pozdrawiam
Piotrek
Załączniki
Valve.part2.rar
(2.65 MiB) Pobrany 212 razy
Valve.part1.rar
(3.68 MiB) Pobrany 208 razy
Tomasz85
Posty: 55
Rejestracja: 12 sty 2012, 14:59

Re: Problem z wpustem

Post autor: Tomasz85 »

Jeżeli chcesz wchodzić w symulację ruchu to sprawa jest dosyć rozbudowana. Najłatwiej jest to zrobić w środowisku symulacji dynamicznej. Ale zacznij od standardowego umieszczenia kół zębatych w zespole ponieważ jeśli jest to wykonane przez Design Accelerator ciężko będzie określić ruch między nimi. Jak poskładasz zespół łącząc je standardowymi wiązaniami (koła osadzone na wałkach, kliny we wpustach). Przejdź do środowiska symulacji dynamicznej. Tam masz możliwość określania kontaktów miedzy elementami.
1.JPG
Do kół zębatych zastosuj kontakt "Toczne-walec na walcu" pozostałe elementy też zwiąż odpowiednimi kontaktami. Po tym zabiegu możesz uzyskać faktyczny ruch takiego zespołu. Oczywiście pozostaje kwestia łańcucha , który po wstawieniu z DA jest tylko interpretacją graficzną.
Zależy jaki efekt chcesz uzyskać, jeśli animacja pracy to dużo pracy przed Tobą, jeśli projektujesz tylko takie złożenie jako konstruktor to odpuść sobie ruch.
ODPOWIEDZ