Rama rowerowa

Moderator: Maciej Śliwiński

ODPOWIEDZ
PanSamolicik
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:14

Rama rowerowa

Post autor: PanSamolicik »

Witam.

Czy istnieje jakiś tutorial pokazujący jak tworzyć ramę rowerową?

Chodzi mi głównie o sposób łączenia poszczególnych elementów w zespół. Mam rozrysowane wszystkie w osobnych plikach (rury i inne krzywki), jednak jak wiadomo są one z lekkim naddatkiem materiału, główne rury wychodzą poza oś elementu z którym się łączą, chciałbym przyciąć rurę "dochodzącą" tak aby przybrała na krawędzi profil rury którą "dotyka". Może mało techniczny żargon, ale najprościej jak mogłem to ująłem.

A może jest inny sposób na rozwiązanie mojego problemu? Uczę się dopiero inventora, a z racji tego że jestem samoukiem, nie jestem w stanie "wymyślić" sobie jakiegoś sposobu, dlatego pytam o możliwe ewentualności.

W projekcie chodzi o odwzorowanie rzeczywistości, ale tylko do wizualizacji, ramę będę wykonywać na prawdę.

Przy prostych rurach nie jest trudne ucięcie tego nadmiaru, prosta operacja, jednak w momencie kiedy rury nabierają różnych kształtów, i pod różnymi kątami, staje się to problematyczne. Niby jest "utnij do ramy" ale nie działa w żaden sposób.

Przykładowe screeny mojego problemu:
Łączenie rur:
Obrazek
Problem naddatku:
Obrazek

Dziękuję za pomoc.
Ms.Airplane
Awatar użytkownika
el_joseppo
Posty: 97
Rejestracja: 18 paź 2006, 12:32
Lokalizacja: W-wa

Re: Rama rowerowa

Post autor: el_joseppo »

Generalnie służy do tego generator ram ale skoro już masz części, to rozważ czy jest sens zaczynać od początku.

W obecnej sytuacji musisz skorzystać z adaptacyjności, choćby na krótko. Wchodzisz w edycję dłuższej rury i budujesz nowy szkic na płaszczyźnie końca krótszej rury (albo najlepiej na płaszczyźnie bazowej równoległej do tego końca).

potem rzutujesz średnicę rury i robisz wyciągnięcie na wylot. nie moge tera zrobić screenshota, mam nadzieje ze rozumiesz.