Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

ODPOWIEDZ
kan
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 15:43

Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: kan »

Witam.
Robię parking wg poradników z neta.
Wszystko pięknie wychodzi, mianowicie na tymczasowym korytarzu z podzespołem (PołączSzerokośćINachylenie) montuję obwiednię z krawężnikiem i skarpą z drugiej strony, tworzy się ładna powierzchnia parkingu rozpościerająca między krawężnikami.
I na tym poradniki się kończą. Jak zrobić żeby ta powstałą powierzchnię między krawężnikami podmienić na właściwy przekrój?
kan
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 15:43

Re: Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: kan »

Doradora pomocy? Jak Ty sobie radzisz z parkingami. przecież trzeba robioć jakoś przekroje, czy jedyna opcja to odsuwać w zwykłym Autocad linie o grubość warstw?
doradora
Posty: 105
Rejestracja: 15 lut 2012, 14:09

Re: Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: doradora »

Ja chyba nigdy nie używałam tymczasowego korytarza ;)
W zasadzie, to w ogóle nie rozumiem pytania. Poproszę jeszcze raz.
kan
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 15:43

Re: Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: kan »

:D może za bardzo pokręciłem.
Do tej pory rysowałem parkingi tworząc korytarz, z podzespołem PołączSzerokośćINachylenie. W przekroju jest to jedna warstwa, a chcę mieć np 3 warstwy, do tej pory po utworzeniu powierzchni używałem zwykłego Autocada żeby za pomocą polecenia [odsuń] odsunąć w dół linię (powierzchnię) o wartość grubości warstwy żeby pokazać warstwę ścieralną, podbudowę itd. Jest to pracochłonne i może masz na to jakiś patent.
MC3D
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2014, 07:17

Re: Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: MC3D »

A co z kanalizacja deszczowa ?
Parking ma w różnych miejscach różne pochylenia poprzeczne, tworzy się go analizując głównie poprawność kwestii odwodnieniowych.
Wracając do pytania, możesz zdefiniować podzespół połącz szerokość i nachylenie również o docelową / pożądana wysokość poniżej.

Do podzespołu połącz szerokość i nachylenie dołączasz podespół połącz nachylenie ( pionowo, wartość np 5cm w dół) do tego zepsołu dokładasz znowu podzespół połącz szerokość i nachylenie itd itd. Możesz użyć także podzespołu połącz z punktem. Dzieki temu uda ci się stowrzyć np powierzchnie warstwy ścieralnej ec etc.

Sam bym raczej używał zespołu pasa ruchu na wcześniej narysowanym parkingu i dowiązywał się poprzez definicje celów w korytarzu.
doradora
Posty: 105
Rejestracja: 15 lut 2012, 14:09

Re: Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: doradora »

Ja tam w ogóle na poprzeczkach nie pokazuję warstw. Wydajemy poprzeczki w skali 1:250, kto by tam jakieś warstwy asfaltowe rozróżnił :)
Rysujemy tylko górę (z powierzchni korytarza) i dół (z powierzchni korytarza). Warstwy pokazujemy tylko na przekrojach konstrukcyjnych (zwanych też typowymi) w skali 1:50, a one są rysowane zanim ktoś w ogóle zaczyna myśleć o poprzeczkach.

Swoją drogą do korytarzy w ogóle nie używamy tych wszystkich zajebiaszczych różnorakich podzespołów, wystarczający jest ten: GenericPavementStructure, można mu wszystkie kody samemu opisać i wszystko zdefiniować.

A rozmawiamy w ogóle o parkowaniu wzdłuż jezdni, czy o wielkim wybetonowanym placu? Bo może kopertowanie zrobić i tyle?
kan
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 15:43

Re: Jak zamienić płaszczyznę pomocniczą na przekrój

Post autor: kan »

MC3D
tak pochylenia w celu odprowadzenia wody stosuję jak w książce pisze 2% zazwyczaj lub więcej, wymuszone też są np. wysokościami istniejących studzienek, resztę zazwyczaj załatwia ściek przykrawężnikowy, spisuje się tu właśnie [odsuń/offset] w zwykłym Autocadzie bo odsuwa też linie krzywe wynikające np. z niwelety.
Robiłem kiedyś twoim sposobem, niestety nie do końca działa, bo jak górną warstwę dołączę do krawężnika np. na kodzie "góra" i utworzy powierzchnię, to podzespołu poniżej nie ma do czego dowiązać, jak zadam mu kod "góra" to wygina i dołącza do tego samego punktu krawężnika co warstwa wyżej, jak nie zadam kodu to podzespół jest prosty a powinien być pofalowany jak np. niweleta.
Drugim sposobem jaki opisujesz też robiłem ale wychodzą błędy płaszczyzny przez co źle oblicza roboty ziemne i inne. Dzieje się tak dlatego że parking ma często skomplikowany kształt a podzespół pasa ruchu dobrze tworzy powierzchnię jak oś trasowania widzi oś odsunięcia, a nie w przypadku jak np. prawą osią odsunięcia jest linia w kształcie cyfry 3.

doradora
"GenericPavementStructure, można mu wszystkie kody samemu opisać i wszystko zdefiniować." nie wiedziałem o tym, poczytam z chęcią.
Parkingi z jakimi zazwyczaj mam do czynienia to place dołączone do dróg dojazdowych poprzez skrzyżowanie.

Dzięki za odpowiedzi. 8)
ODPOWIEDZ