Witam,
zabieram się do tworzenia drogi ekspresowej dwujezdniowej, o przekroju jezdni:
- 3 pasy ruchu
- pobocze utwardzone
- pobocze gruntowe
- rowy
Pomiędzy jezdniami oczywiście pas dzielący (prawdopodobnie o zmiennej szerokości).
Proszę was o porady jak najlepiej zacząć tworzenie,
- czy trasować każdą jezdnię osobno?
- jak przyjąć zespół (czy osobny do każdej jezdni czy jeden wspólny z niweletą w środku?)
- czy w katalogu podzespołów są gdzieś rowy opływowe?
- na co jeszcze zwrócić uwagę tworząc tego typu projekt
Pozdrawiam
Droga dwujezdniowa - jak dobrze zaczać
Moderator: Radosław Wiśniewski
Re: Droga dwujezdniowa - jak dobrze zaczać
Taki korytarz wymaga przede wszystkim oddzielnych linii trasowania jezdni lewej oraz prawej, zespół zaś polecam stworzyć odpowiednio tylko dla strony lewej oraz prawej.
Masa problemów z jednym zespołem polegać będzie już choćby z rampami, najprawdopodobniej oś obrotu takiej eski będzie w osi każdej jezdni, tutaj już zaczną się Civilowe schody, Wykonawca pewnie wymaga niwelety oddzielenie dla lewej jak i prawej jezdni ( są duże różnice wysokości i różne spadki poprzeczne)
rowy opływowe można łatwo stworzyć w subbacomposer, lub zwykle z polilini, Można też stworzyć zespół warunkowy zgodny z dz.u czt. skarpa >2 <2 >6 etc etc..lub wydać 1,5k i kupic gotowe
A tak naprawdę civil jest zbyt kiepskim programem w którym niemożliwe jest sensowne stworzenie korytarza drogi ekspresowej jak i dróg serwisowych, dojazdowych, poprzecznych działających w jednym pliku.
Masa problemów z jednym zespołem polegać będzie już choćby z rampami, najprawdopodobniej oś obrotu takiej eski będzie w osi każdej jezdni, tutaj już zaczną się Civilowe schody, Wykonawca pewnie wymaga niwelety oddzielenie dla lewej jak i prawej jezdni ( są duże różnice wysokości i różne spadki poprzeczne)
rowy opływowe można łatwo stworzyć w subbacomposer, lub zwykle z polilini, Można też stworzyć zespół warunkowy zgodny z dz.u czt. skarpa >2 <2 >6 etc etc..lub wydać 1,5k i kupic gotowe
A tak naprawdę civil jest zbyt kiepskim programem w którym niemożliwe jest sensowne stworzenie korytarza drogi ekspresowej jak i dróg serwisowych, dojazdowych, poprzecznych działających w jednym pliku.
Re: Droga dwujezdniowa - jak dobrze zaczać
Dzięki za odpowiedź. Jestem początkującym projektantem, Civila wykorzystuję do celów pracy magisterskiej, bo takiego programu uczyli na studiach. Powoli uczę się Inroads-a
Re: Droga dwujezdniowa - jak dobrze zaczać
ja uważam, że wystarczy jedna linia trasowania, a na potrzeby pracy magisterskiej to już na pewno
zespoły w civilu jakoś sobie radzą z przechyłkami, można przecież wybrać miejsce obrotu
w jednym pliku nie powinno się robić drogi głównej, serwisówek, dojazdówek itd, ze względu na stabilność oprogramowania, ale to nie znaczy, że nie da się ich ze sobą powiązać, po to mamy shortcuts
zespoły w civilu jakoś sobie radzą z przechyłkami, można przecież wybrać miejsce obrotu
w jednym pliku nie powinno się robić drogi głównej, serwisówek, dojazdówek itd, ze względu na stabilność oprogramowania, ale to nie znaczy, że nie da się ich ze sobą powiązać, po to mamy shortcuts