Prawidłowe kodowanie zespołu

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

ODPOWIEDZ
mitsukurina
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2016, 13:55

Prawidłowe kodowanie zespołu

Post autor: mitsukurina » 24 maja 2016, 07:02

Witam,

Mam oto taki zespół który składa się z podzespołów stworzonych na podstawie polilini. Nadałem każdemu z elementów kody punktów, łączy i kształtów zgodnie z logiką kodowania zespołów.
JPG-Z.jpg
Problem pojawia się kiedy tworze powierzchnie.
Z tworzeniem powierzchni "Góra" (niebieskie połączenia) nie ma większego problemu i po kilku zabiegach kosmetycznych powierzchnia wychodzi o idealnych załomach i idealnie odwzorowuje górę projektowanej nawierzchni.
Problem pojawia się od miejsca wstawienia znacznika głównego zespołu idąc w dół zespołu do krawędzi połączenia obrzeża betonowego ze skarpą. Tworzenie w/w powierzchni "Odniesienie" (pomarańczowe połączenia) jest niewykonalne mimo prawidłowego zakodowania zespołu. Działania jakie nie przynoszą skutku w poprawie tworzenia powierzchni to :

- Korekcja przez nadwieszenie
- Dodanie jako linia nieciągłości
- Tworzenie powierzchni z kodów punktów ( lini charakterystycznych) - Civil mimo wszystko dodaje kody punktów do definicji powierzchni segregując je w kolejności jakiej mu się podoba a nie jakiej zostały dodane a efekt jest identyczny jak zwykłe tworzenie powierzchni na podstawie kodu połączenia.

Ręczna ingerencja w siatkę powierzchni nie wchodzi w grę ze względu na długość opracowania.
Niestety w związku z inwestycja w trudnym terenie roboty ziemne są bardzo złożone co wymaga wielu powierzchni odniesień w celu odpowiednich bilansów mas ziemnych.
2.jpg
Tutaj dodaje zdjęcie przykładu dodania powierzchni o kodach "Odniesienie" i jej nieprawidłowe łączenie (kolor czerwony).
Na zielono zostały zaznaczone kody połączenia "Odniesienie" i oczekiwany przebieg powierzchni.

Z góry dziękuję za pomoc.

doradora
Posty: 105
Rejestracja: 15 lut 2012, 14:09

Re: Prawidłowe kodowanie zespołu

Post autor: doradora » 24 maja 2016, 07:37

civil nie robi w korytarzu linii całkowicie pionowych, dlatego nie widzi Ci elementów pionowych
wystarczy przesunięcie o 1 mm i już załapie, ale i tak się nie "cofnie" czyli tego krawężnika przy znaczniku głównym, ani ławy przy obrzeżu

pomyśl o linii łączącej kody jak o funkcji matematycznej, nie może być dwóch elementów o takim samym wyniku

swoją drogą ja robię zespoły tylko na kodach

poniżej uproszczenia jakie wg mnie trzeba zastosować (oczywiście przerysowane, bo tak jak pisałam wystarczy 1 mm różnicy), z tym, że jeśli uważasz za konieczne modelowanie wysunięcia przodu krawężnika, to musisz przesunąć punkt odniesienia (znacznik) trochę w prawo
Załączniki
2-1.jpg

mitsukurina
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2016, 13:55

Re: Prawidłowe kodowanie zespołu

Post autor: mitsukurina » 24 maja 2016, 08:59

Tak też sadziłem, ze niestety Civil tego nie wygeneruje. Dziękuję za szybką odpowiedz i pomoc.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ