import 3d dwg do revita

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Revit Building.

Moderatorzy: pies, marcinm, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj

ODPOWIEDZ
boginidafne
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:03

import 3d dwg do revita

Post autor: boginidafne »

mam następujący problem. przy importowaniu obiektu 3d dwg nie mam możliwości zrobienia z modelem czegokolwiek: nie przyjmuje tekstur, przy opcji "explode" znika. liczyłam na dobrą współpracę tych dwóch programów, a tu kicha.
Awatar użytkownika
ada_mowska
Posty: 938
Rejestracja: 12 sty 2006, 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: import 3d dwg do revita

Post autor: ada_mowska »

W przypadku rodzin, w wersji 2014 podobno już nie ma tego problemu. W sąsiednim wątku umieściłam link na strone procad a tam jest film, na ktorym to widać.
pozdrawiam
revitująca Ada
www.arttu.pl
Awatar użytkownika
kampoz
Posty: 166
Rejestracja: 12 lut 2010, 12:56
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: import 3d dwg do revita

Post autor: kampoz »

Gdzie wczytujesz bryłę? Do projektu czy edytora rodzin? W v 2014 rzeczywiście opcja rozbicia została poprawiona, ale nie działa w 100% tak jak byśmy tego chcieli. To zależy od tego jak model 3d został przygotowany w zewnętrznym programie. Póki co moja obserwacja jest taka, że Revit rozbije bryły o kształcie takim jaki można osiągnąć przy użyciu revitowych narzędzi do modelowania. Czyli graniastosłupy, ostrosłupy , kule, walce, sweep itp przyjmuje bez kłopotu, ale już obiekty meshowe z wyszukaną geometrią nastręczają naszemu przyjacielowi trochę kłopotów...
Materiałami powinieneś móc sterować z okna Object Settings -> import categories i tam nadaj odpowiedni materiał warstwie na której jest Twój obiekt.
Powodzenia :-)
myszon
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2013, 13:17

Re: import 3d dwg do revita

Post autor: myszon »

Po wczytaniu bryły 3d dwg do edytora rodziny materiał renderowania można ustawić w Object Styles.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ