Narzędzie do "zasypania" dziur, rowów, w terenie

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

ODPOWIEDZ
arkads
Posty: 47
Rejestracja: 23 lip 2007, 08:58

Narzędzie do "zasypania" dziur, rowów, w terenie

Post autor: arkads »

Witam

Mam teren gdzie jest stara rzeczka i potrzebuję terenu, który ma "zasypane" jej koryto, a takze inne miejscowe dziury. Jak najlepiej to zrobić, tak żeby potem można było uzyskać kubatury? Są to nieregularne obiekty.

No i jak potem z powierzchnią tego zasypania bo chciał bym żeby było widoczne na przekrojach i żeby do niego dochodziły skarpy projektowanego przekroju.

dziękuję za odpowiedzi
Awatar użytkownika
Bezzo
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2006, 14:28
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Bezzo »

Proponuje
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 15:16 przez Bezzo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bezzo
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2006, 14:28
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Bezzo »

Proponuje wyznaczyć kształt przyszłego terenu za pomocą polilinii 3D z określeniem rzędnych, następnie zamienić je na linie charakterystyczne (w zakładce skarpy), które będą zarazem obwiednią przyszłej powierzchni, od tych linii utworzyć skarpy do istniejącej powierzchni o zadanym pochyleniu.
arkads
Posty: 47
Rejestracja: 23 lip 2007, 08:58

Post autor: arkads »

Dokładnie tak zrobiłem. Przeczytałem w podreczniku o skarpach. Jednak na praktyczne zastosowanie tego musiałem sam wpaść i dobrze wybrałem. Można było też edytować powierzhnie ręcznie ale to nie o to chodzi. W zasadzie w Civilu wszystko się robi podobnie i wszystko oipiera się o style. Szkoda, że w wersji 2007 inaczej się nazywa ta czynność w samouczku, a inaczej w rzeczywistosci i w podręczniku. Skarpy albo rzutowania. Mogliby się zdecydować na jedną nazwę.
ODPOWIEDZ