Nie za bardzo rozumiem twój przykład z balustradą, ale myślę, że chodzi o coś podobnego, jak z dachem. Jeżeli nadasz połaci materiał "dachówka", to krawędź też się dachówkuje.
Ja w renderze omijam to tak.
Tworzę styl dachu trzy warstwowy:
1. Dachówka - bardzo cienka
2. Okap - to co będzie widoczne od czoła.
3. Podbicie - znowu bardzo cienkie.
I nie przejmuję się, że dachówka i podbicie mapują się na krawędziach, bo ich nie widać.
Oczywiście, to nie rozwiązuje problemu nadawania innego materiału krawędziom stropu, jedynie go obchodzi.
Pozdr
Bartek
materialy krawedzi stropow
Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco
1. Zrobiłem profil BAL_01
2. Zrobiłem styl zakończenia stropu ZAK_01 ze stylu BAL_01
3. Nadałem mu materiał CEGLA
4. Prawy klik na strop - edycja krawędzi stropu
5. Wybrałem interesujące mnie krawędzie i przypisałem im ZAK_01
Ready
A z komponentami to chyba też by wyszło, choć nie jestem pewien, a nie mam czasu sprawdzać. Ale w ścianach można nadać modyfikacje do konkretnego komponentu, to może w stropach też.
Było by to o tyle lepsze, że w tedy można dać więcej komponentów i nadać im różne materiały i różne zakończenia. I uzyskać np pełną balustradę - inny materiał dla pochwytu, inny dla konstrukcji, a inny dla szkła wypełniającego.
Pozdr
Bartek
2. Zrobiłem styl zakończenia stropu ZAK_01 ze stylu BAL_01
3. Nadałem mu materiał CEGLA
4. Prawy klik na strop - edycja krawędzi stropu
5. Wybrałem interesujące mnie krawędzie i przypisałem im ZAK_01
Ready
A z komponentami to chyba też by wyszło, choć nie jestem pewien, a nie mam czasu sprawdzać. Ale w ścianach można nadać modyfikacje do konkretnego komponentu, to może w stropach też.
Było by to o tyle lepsze, że w tedy można dać więcej komponentów i nadać im różne materiały i różne zakończenia. I uzyskać np pełną balustradę - inny materiał dla pochwytu, inny dla konstrukcji, a inny dla szkła wypełniającego.
Pozdr
Bartek