jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia?
Moderator: Radosław Wiśniewski
jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia?
jak w temacie..
jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia i moc pracowac w civilu?
jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia i moc pracowac w civilu?
Pokryte "gruntem" rozumiem że ma Pan na myśli dodanie jakiejś tekstury?
Jeśli tak to najprościej:
1. Musi Pan z tych wszystkich polilinii utworzyć powierzchnię - wykorzystując z DEFINICJI powierzchni opcje Warstwice.
2. We właściwościach powierzchni ustawić styl na styl trójkątowy oraz wybrać odpowiedni materiał do renderowania (grass, concrete).
3. Żeby zobaczyć wynik - Widok >>> Renderuj >>> Renderuj lub zmienić styl wizualny - Widok >>> Style wizualne >>> Realistyczny.
Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski
Jeśli tak to najprościej:
1. Musi Pan z tych wszystkich polilinii utworzyć powierzchnię - wykorzystując z DEFINICJI powierzchni opcje Warstwice.
2. We właściwościach powierzchni ustawić styl na styl trójkątowy oraz wybrać odpowiedni materiał do renderowania (grass, concrete).
3. Żeby zobaczyć wynik - Widok >>> Renderuj >>> Renderuj lub zmienić styl wizualny - Widok >>> Style wizualne >>> Realistyczny.
Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski
Ok, więc może tak od początku, to jest tylko projekt do wglądu, ale ma być pełnowartościowy.
Dostałem plan (TIFF) jakiegoś skrzyżowania. Wszelkie warstwice i punkty charakterystyczne na nim, oraz budynki. Projekt zakłada zrobienia innego wariantu tego skrzyżowania. Oczywiście chodniki, ścieżka rowerowa, przejścia, cokolwiek się nie da. W sumie skrzyżowanie małe jest, więc w grę wchodzi jedynie mała kropla.
Vestra działa jak chce i często własny korytarz potrafiła pokazać jakby na nim leżała zaspa czy inna wydma
Plan jest mały i już na nim robiłem punkty, linie, polilinie, polilinie 3d z wpisanymi wartościami wysokości. W Vestrze to jeszcze jakoś modelował, chociąż wynik to raczej marny, ale w Civilu nie wiem czy tak może być i jak to zrobić aby wymodelować teren, budynki (chociaż kontury aby jakoś to wyglądało) i zrobić skrzyżowanie, wraz z profilami.
Z tego co czytam to nie tak trudne, ale trzeba wiedzieć co się robi, fakt też taki, że nie piszą o wszystkim.
Dostałem plan (TIFF) jakiegoś skrzyżowania. Wszelkie warstwice i punkty charakterystyczne na nim, oraz budynki. Projekt zakłada zrobienia innego wariantu tego skrzyżowania. Oczywiście chodniki, ścieżka rowerowa, przejścia, cokolwiek się nie da. W sumie skrzyżowanie małe jest, więc w grę wchodzi jedynie mała kropla.
Vestra działa jak chce i często własny korytarz potrafiła pokazać jakby na nim leżała zaspa czy inna wydma
Plan jest mały i już na nim robiłem punkty, linie, polilinie, polilinie 3d z wpisanymi wartościami wysokości. W Vestrze to jeszcze jakoś modelował, chociąż wynik to raczej marny, ale w Civilu nie wiem czy tak może być i jak to zrobić aby wymodelować teren, budynki (chociaż kontury aby jakoś to wyglądało) i zrobić skrzyżowanie, wraz z profilami.
Z tego co czytam to nie tak trudne, ale trzeba wiedzieć co się robi, fakt też taki, że nie piszą o wszystkim.
Zatem jeśli Pana dobrze zrozumiałem chodzi o przedstawienie innej koncepcji projektu. Nawiązując do tego co chciałby Pan osiągnąć:
Modelowanie terenu - mając punkty i warstwice na tym etapie może Pan już stworzyć model terenu. Dodatkowo gdy są np. krawężniki w postaci linii nieciągłości (tu Pana polilinie 3D) również można je dodać do powierzchni w DEFINICJI powierzchni >>> Linie nieciągłości. Spowoduje to dokładniejsze odwzorowanie powierzchni. Jeżeli chodzi krawędzie budynków może Pan dodać np. ich współrzędne do powierzchni (nastąpi jej aktualizacja) za pomocą opcji DEFINICJE powierzchni >>> Edycja
Skrzyżowanie - jeżeli chodzi o skrzyżowanie musi Pan mieć powierzchnię, linię trasowania, profil z terenu, niweletę, zespół, oraz potem stworzyć korytarz i w jego obrębie poszczególnym obszarami z różnymi liniami bazowymi zamodelować skrzyżowanie. Na końcu można utworzyć z niego powierzchnię i na ten powierzchni opcjami skarp utworzyć wysepkę. Na końcu wszystkie dodatkowe powierzchnie np. wkleić do bazowej żeby uzyskać całkowitą powierzchnię ze wszystkimi elementami.
Pozdrawiam,
Mateusz MIecznikowski
Modelowanie terenu - mając punkty i warstwice na tym etapie może Pan już stworzyć model terenu. Dodatkowo gdy są np. krawężniki w postaci linii nieciągłości (tu Pana polilinie 3D) również można je dodać do powierzchni w DEFINICJI powierzchni >>> Linie nieciągłości. Spowoduje to dokładniejsze odwzorowanie powierzchni. Jeżeli chodzi krawędzie budynków może Pan dodać np. ich współrzędne do powierzchni (nastąpi jej aktualizacja) za pomocą opcji DEFINICJE powierzchni >>> Edycja
Skrzyżowanie - jeżeli chodzi o skrzyżowanie musi Pan mieć powierzchnię, linię trasowania, profil z terenu, niweletę, zespół, oraz potem stworzyć korytarz i w jego obrębie poszczególnym obszarami z różnymi liniami bazowymi zamodelować skrzyżowanie. Na końcu można utworzyć z niego powierzchnię i na ten powierzchni opcjami skarp utworzyć wysepkę. Na końcu wszystkie dodatkowe powierzchnie np. wkleić do bazowej żeby uzyskać całkowitą powierzchnię ze wszystkimi elementami.
Pozdrawiam,
Mateusz MIecznikowski
1. Warstwice muszą być PL 2d - jedna wspólna wysokość wpisywana jest we właściwościach w "poziom"
2. Linie nieciągłości robi się łącząc ze sobą punkty o różnych wysokościach, często się zdarza, że klikając po punktach (oczywiście używając opcji rysowania precyzyjnego) pL3d ciągnie nam do zera(szczególnie gdy rysujemy na włączonym podkładzie mapowym). Proponuję sprawdzić, czy utworzone PL3d mają właściwe wysokości w załomach (we właściwościach sprawdzamy wierzchołki).
3. Utworzone warstwice z zadanym poziomem dodajemy do utworzonej wcześniej powierzchni w definicji, warstwice
4. Utworzone PL3d dodajemy do utworzonej wcześniej powierzchni w definicji, linie nieciągłości .
Musi działać, mi działa zawsze.
powodzenia.
2. Linie nieciągłości robi się łącząc ze sobą punkty o różnych wysokościach, często się zdarza, że klikając po punktach (oczywiście używając opcji rysowania precyzyjnego) pL3d ciągnie nam do zera(szczególnie gdy rysujemy na włączonym podkładzie mapowym). Proponuję sprawdzić, czy utworzone PL3d mają właściwe wysokości w załomach (we właściwościach sprawdzamy wierzchołki).
3. Utworzone warstwice z zadanym poziomem dodajemy do utworzonej wcześniej powierzchni w definicji, warstwice
4. Utworzone PL3d dodajemy do utworzonej wcześniej powierzchni w definicji, linie nieciągłości .
Musi działać, mi działa zawsze.
powodzenia.
Hmmm, mimo wszystko troszkę ciężko jest wyjaśnić przez forum:/ Gdyby był Pan zainteresowany naszą ofertą polecam skorzystać ze szkolenia AC Civil 3D w jednym z kilku oddziałów w kraju.
Jeżeli natrafi Pan natomiast na jakieś problemy, na które będę mógł pomóc przez forum proszę zamieszczać będę starał się odpowiadać.
Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski
Jeżeli natrafi Pan natomiast na jakieś problemy, na które będę mógł pomóc przez forum proszę zamieszczać będę starał się odpowiadać.
Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski