jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia?

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

emde
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2009, 13:34

jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia?

Post autor: emde »

jak w temacie..
jak zeskanowaną mapke zamienic aby warstwice byly polilinia i moc pracowac w civilu?
dziechu
Posty: 35
Rejestracja: 05 lut 2008, 22:05
Lokalizacja: Krak/Bielsko

Post autor: dziechu »

Lecisz po warstwicach polilinią 2D, następnie we właściwościach nadajesz jej właściwy poziom. Na koniec dodajesz wszystko jako warstwice w utworzonej powierzchni.
Innego sposobu nie znam.
Jarek
firarafi
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2008, 09:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: firarafi »

RasterDesign albo WiseImmage
Rafał Frankowski
arek605
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:19

Post autor: arek605 »

Dziechu, a mozesz dokladnie napisac jak we wlasciwosciach nadac jej wlasciwy poziom ? w ktorym to jest miejscu ?

i czy musi byc polilinia ? nie da rady splajnem ?

pozdr
firarafi
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2008, 09:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: firarafi »

Kurcze używałem tego RasterDesign już wieki temu ale tam przy digitalizacji warstwic pytał na początku o poziom warstwicy w wierszu poleceń.

Co do tych splajnów to powiem tak, mapy na splajnach to zmora projektantów, najlepsze są polilinie z tym można zrobić wszystko
Rafał Frankowski
edit
Posty: 102
Rejestracja: 02 gru 2006, 12:17

Post autor: edit »

w oknie właściwości jeśli zaznaczysz polilinię, to masz okienko "Poziom" - wpisujesz tam rzędną danej warstwicy.
Splajny nie działają - tylko polilinie.
Awatar użytkownika
motaboy
Posty: 7
Rejestracja: 15 maja 2009, 19:00

Post autor: motaboy »

a jak z modelu z poliniami i liniami zrobić wizualizację 3D tak aby pokryć wszystko "gruntem"
Mateusz Miecznikowski

Post autor: Mateusz Miecznikowski »

Pokryte "gruntem" rozumiem że ma Pan na myśli dodanie jakiejś tekstury?

Jeśli tak to najprościej:
1. Musi Pan z tych wszystkich polilinii utworzyć powierzchnię - wykorzystując z DEFINICJI powierzchni opcje Warstwice.
2. We właściwościach powierzchni ustawić styl na styl trójkątowy oraz wybrać odpowiedni materiał do renderowania (grass, concrete).
3. Żeby zobaczyć wynik - Widok >>> Renderuj >>> Renderuj lub zmienić styl wizualny - Widok >>> Style wizualne >>> Realistyczny.

Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski
Awatar użytkownika
motaboy
Posty: 7
Rejestracja: 15 maja 2009, 19:00

Post autor: motaboy »

Może to źle ująłem, bo to robiony był teren z polilinii, pililinii 3d i punktów nałożony na plan do Vestry (wtyczki do autocada), ale chcę to wykonać w civilu i nie wiem czy ten sam początek będzie działać i wyglądać jak w Vestrze.
Mateusz Miecznikowski

Post autor: Mateusz Miecznikowski »

Witam,
nie znam Vestry, ale już przejrzałem stronę producenta;), więc ciężko mi powiedzieć czy będzie tak samo... Proszę sprecyzować co chciałby Pan uzyskać w Civilu i jaką metodą to może jakoś sobie poradzimy.

Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski
Awatar użytkownika
motaboy
Posty: 7
Rejestracja: 15 maja 2009, 19:00

Post autor: motaboy »

Ok, więc może tak od początku, to jest tylko projekt do wglądu, ale ma być pełnowartościowy.

Dostałem plan (TIFF) jakiegoś skrzyżowania. Wszelkie warstwice i punkty charakterystyczne na nim, oraz budynki. Projekt zakłada zrobienia innego wariantu tego skrzyżowania. Oczywiście chodniki, ścieżka rowerowa, przejścia, cokolwiek się nie da. W sumie skrzyżowanie małe jest, więc w grę wchodzi jedynie mała kropla.

Vestra działa jak chce i często własny korytarz potrafiła pokazać jakby na nim leżała zaspa czy inna wydma ;)

Plan jest mały i już na nim robiłem punkty, linie, polilinie, polilinie 3d z wpisanymi wartościami wysokości. W Vestrze to jeszcze jakoś modelował, chociąż wynik to raczej marny, ale w Civilu nie wiem czy tak może być i jak to zrobić aby wymodelować teren, budynki (chociaż kontury aby jakoś to wyglądało) i zrobić skrzyżowanie, wraz z profilami.

Z tego co czytam to nie tak trudne, ale trzeba wiedzieć co się robi, fakt też taki, że nie piszą o wszystkim.
Mateusz Miecznikowski

Post autor: Mateusz Miecznikowski »

Zatem jeśli Pana dobrze zrozumiałem chodzi o przedstawienie innej koncepcji projektu. Nawiązując do tego co chciałby Pan osiągnąć:

Modelowanie terenu - mając punkty i warstwice na tym etapie może Pan już stworzyć model terenu. Dodatkowo gdy są np. krawężniki w postaci linii nieciągłości (tu Pana polilinie 3D) również można je dodać do powierzchni w DEFINICJI powierzchni >>> Linie nieciągłości. Spowoduje to dokładniejsze odwzorowanie powierzchni. Jeżeli chodzi krawędzie budynków może Pan dodać np. ich współrzędne do powierzchni (nastąpi jej aktualizacja) za pomocą opcji DEFINICJE powierzchni >>> Edycja

Skrzyżowanie - jeżeli chodzi o skrzyżowanie musi Pan mieć powierzchnię, linię trasowania, profil z terenu, niweletę, zespół, oraz potem stworzyć korytarz i w jego obrębie poszczególnym obszarami z różnymi liniami bazowymi zamodelować skrzyżowanie. Na końcu można utworzyć z niego powierzchnię i na ten powierzchni opcjami skarp utworzyć wysepkę. Na końcu wszystkie dodatkowe powierzchnie np. wkleić do bazowej żeby uzyskać całkowitą powierzchnię ze wszystkimi elementami.

Pozdrawiam,
Mateusz MIecznikowski
Awatar użytkownika
motaboy
Posty: 7
Rejestracja: 15 maja 2009, 19:00

Post autor: motaboy »

przeczytałem, poszukałem, ale wciąż mi coś nie wychodzi, już wszelkie warstwice i skarpy jakie miałem zamieniłem na polilinie 3d no i powierzchnie terenu wyznaczają jedynie punkty i te warstwice, ale wciąż robię coś nie tak i nie mogę z tego zrobić terenu
dziechu
Posty: 35
Rejestracja: 05 lut 2008, 22:05
Lokalizacja: Krak/Bielsko

Post autor: dziechu »

1. Warstwice muszą być PL 2d - jedna wspólna wysokość wpisywana jest we właściwościach w "poziom"
2. Linie nieciągłości robi się łącząc ze sobą punkty o różnych wysokościach, często się zdarza, że klikając po punktach (oczywiście używając opcji rysowania precyzyjnego) pL3d ciągnie nam do zera(szczególnie gdy rysujemy na włączonym podkładzie mapowym). Proponuję sprawdzić, czy utworzone PL3d mają właściwe wysokości w załomach (we właściwościach sprawdzamy wierzchołki).
3. Utworzone warstwice z zadanym poziomem dodajemy do utworzonej wcześniej powierzchni w definicji, warstwice
4. Utworzone PL3d dodajemy do utworzonej wcześniej powierzchni w definicji, linie nieciągłości .

Musi działać, mi działa zawsze.
powodzenia.
Mateusz Miecznikowski

Post autor: Mateusz Miecznikowski »

Hmmm, mimo wszystko troszkę ciężko jest wyjaśnić przez forum:/ Gdyby był Pan zainteresowany naszą ofertą polecam skorzystać ze szkolenia AC Civil 3D w jednym z kilku oddziałów w kraju.
Jeżeli natrafi Pan natomiast na jakieś problemy, na które będę mógł pomóc przez forum proszę zamieszczać będę starał się odpowiadać.

Pozdrawiam,
Mateusz Miecznikowski
ODPOWIEDZ