Chmura punktów - fatalny mesh

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

ODPOWIEDZ
gufniasz
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2017, 17:28

Chmura punktów - fatalny mesh

Post autor: gufniasz »

Witam,
próbuję od kilku dni tworzyć mesh na podstawie chmury punktów otrzymanej z drona w civil3d 2017. Robiłem to w kilku innych programach i Civil3d wypada najgorzej.
Natychmiast pokażę wyniki i będę objaśniał.

Na pierwszym obrazie są przedstawione skały dla ktorych chce zrobic siatkę.

Obrazek

Drugi screen to przykład z innego oprogramowania. W mojej ocenie zrobił to idealnie. Regularna siatka w pionie i poziomie.

Obrazek

Trzeci screen to efekt meshowania Civil3d:

Obrazek

Problem występuje przy pionowych płaszczyznach. Widać niemal idealnie pionowe skarpy. Próbowałem ograniczyc dlugość boku trojkata do 30cm i nic. Nie używałem filtów do clasyfikacji chmury punktów.
W przypadku płaszczyzn poziomych jest OK.
Czy ktoś z Państwa miał taki problem? Czy jest on powszechny? Nie znam dobrze wszystkich opcji ustawień dla generowania siatki mesh na podstawie chmury. Proszę o pomoc. Może istnieje jakiś fix od autodesku?

W załączniku chmura punktów w formacie LAS.
Załączniki
Model.rar
(679.11 KiB) Pobrany 271 razy
ODPOWIEDZ