O przypisywaniu materiałów do elementów familii słów kilka

Masz jakis ciekawy pomysl lub rozwiazanie problemu w Revit. Opisz to krok po kroku i opublikuj.

Moderatorzy: pies, Artur Owczarek, Slavco, slaw, Andrzejj

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pies
Posty: 1113
Rejestracja: 14 paź 2005, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

O przypisywaniu materiałów do elementów familii słów kilka

Post autor: pies »

czyli jak sobie poradzić, gdy ściągnęliśmy familię z revitciy.com, a materiały nie rendrerują się tak jakbyśmy to sobie wyobrażali.
W poniższym przykładzie wykorzystam załączoną familię stolika z siedziskami wstawioną do projektu.

1. Zaznaczamy stolik w projekcie i otwieramy do edycji
2. Ustawiamy sobie widok 3D (choć nie jest to konieczne to ułatwia)
3. Zaznacz siedzisko i otwórz jego właściwości
4. W wierszu Material zaznaczamy szary prostokącik z prawej strony
5. Otworzy się okienko Associate Family Parameter. kliknij Add parameter
6. Materiał nazwiemy po prostu "siedzisko" i umieścimy dla porządku w grupie Materials and Finishes
7. Zrobimy tak, że w każdym komplecie będziemy mogli dowolnie zmieniać kolor siedziska, a pozostałe materiały będą takie same dla wszystkich stolików.
Zajmujemy się teraz siedziskami więc zaznaczamy instance.
8. Ukrywamy przy pomocy okularków taflę szkła i siedziska
9. Zaznaczamy wszystkie pozostałe elementy i powtarzamy czynności z punktów od 4 do 7, z tą różnicą, że w Parameter Properties zaznaczamy Type, a materiał nazwiemy "stelaże"
10. Zaznaczamy taflę szkła i przypisujemy jej materiał "szkło"

I to już w zasadzie wszystko. Zapisujemy plik i wczytujemy do projektu: Load into Project"
W projekcie zrobimy 2 typy stolików: z czarnymi i białymi stelażami, a kolor siedzisk dobierzemy każdemu indywidualnie

W przykładowym projekcie ustawiłem 6 stolików.
11. Zaznaczamy te które mają być czarne i otwieramy okienko Type Properties. Domyślną nazwę typu zmieniamy na "czarne" i przypisujemy im odpowiedni materiał. W przykładzie zrobiłem materiał Plastic Black

12. Zaznaczamy pozostałe stoliki. W Type properties duplikujemy typ i nazywamy go "białe". Materiałowi stelaża przypisujemy Plastic White
13. Potem zaznaczamy pojedynczo każdy stolik i siedziskom przypisujemy materiały jakie nam się podoba, z cegłą włącznie :)

Renderujemy i patrzymy co wychodzi :)
Załączniki
przypisywanie materiałów do siedzisk
przypisywanie materiałów do siedzisk
przypisywanie materiałów do stelaży
przypisywanie materiałów do stelaży
efekt końcowy: 2 typy stolików białe i czarne oraz dowolne kolory siedzisk
efekt końcowy: 2 typy stolików białe i czarne oraz dowolne kolory siedzisk
Best_Table_7983.rfa
stolik z revitcity.com
(244 KiB) Pobrany 454 razy
Pozdrawiam
Był Kudłaty
roman875
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2012, 17:18

Re: O przypisywaniu materiałów do elementów familii słów kil

Post autor: roman875 »

no nieźle
ODPOWIEDZ