Witam,
Dopiero zaczynam revicic i napotkalem na problem narysowania platwi w równym rozstawie miedzy dzwigarami o ksztalcie lukowym. Kazda platew powinna miec rozny kat obrotu wzgledem wlasnej podluznej osi. Bede bardzo wdzieczny jak punk po punkcie dostane wskazowki, zaczynajac od:
1. Narysuj dwie rownolegle belki o ksztalcie lukowym
2....
Z gory dziekuje
D.
Płatwie ułożone w zdłuż łukowego dźwiaru
Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco, Andrzejj, Arkadiusz Mackiewicz
Re: Płatwie ułożone w zdłuż łukowego dźwiaru
Witaj, element niezwykle prosty, a jakże pracochłonny.
Zacznij od wykreślenia osi konstrukcyjnych dla Belek. Ja dodałem jeszcze dwie płaszczyzny robocze ograniczające długość płatwi, bo tak łatwiej się rysuje.
Jeśli będziesz miał to wszystko można zacząć pracować nad płatwiami. ( Jak na zrzucie ekranu ).
1. Wyrysuj osie poszczególnych płatwi, obojętnie czy zrobisz to płaszczyznami roboczymi czy liniami modelu. U mnie to są linie modelu. W przypadku linii możesz użyć szyku kołowego. Nie uda się to z belkami, bo zawierają w sobie parametr: kąt obrotu według własnej osi.
2. Następnie narysuj płaszczyzny robocze styczne do belki a tym samym prostopadłe do wcześniej wrysowanych linii modelu oznaczających osie pionowe płatwi.
3. WAŻNE !!! Nazwij płaszczyzny, bez tego program nie odnajdzie ich w przestrzeni. Ja nazwałem je po kolei : L1, L2, L3 ...., P1, P2 ... itd.
4. Przejdź do rzutu. Najlepiej na sam szczyt łuku.
5. Wybierz narzędzie belka/ wybierz Typ, ustaw wyrównanie w kierunku osi Z : Dołem. Narysuj belkę szczytową.
6. Z narzędzi głównych wybierz ustaw płaszczyznę roboczą, przestaw na L1, narysuj belkę, przełącz na L2 narysuj itd....
7. Zrób przekrój, albo otwórz widok z elewacji i dopasuj belki do wykreślonych osi.
Jak mówiłem, troszkę pracochłonne, ale mam nadzieję, że o to Ci chodziło.
Pozdrawiam,
AndrzejJ
Zacznij od wykreślenia osi konstrukcyjnych dla Belek. Ja dodałem jeszcze dwie płaszczyzny robocze ograniczające długość płatwi, bo tak łatwiej się rysuje.
Jeśli będziesz miał to wszystko można zacząć pracować nad płatwiami. ( Jak na zrzucie ekranu ).
1. Wyrysuj osie poszczególnych płatwi, obojętnie czy zrobisz to płaszczyznami roboczymi czy liniami modelu. U mnie to są linie modelu. W przypadku linii możesz użyć szyku kołowego. Nie uda się to z belkami, bo zawierają w sobie parametr: kąt obrotu według własnej osi.
2. Następnie narysuj płaszczyzny robocze styczne do belki a tym samym prostopadłe do wcześniej wrysowanych linii modelu oznaczających osie pionowe płatwi.
3. WAŻNE !!! Nazwij płaszczyzny, bez tego program nie odnajdzie ich w przestrzeni. Ja nazwałem je po kolei : L1, L2, L3 ...., P1, P2 ... itd.
4. Przejdź do rzutu. Najlepiej na sam szczyt łuku.
5. Wybierz narzędzie belka/ wybierz Typ, ustaw wyrównanie w kierunku osi Z : Dołem. Narysuj belkę szczytową.
6. Z narzędzi głównych wybierz ustaw płaszczyznę roboczą, przestaw na L1, narysuj belkę, przełącz na L2 narysuj itd....
7. Zrób przekrój, albo otwórz widok z elewacji i dopasuj belki do wykreślonych osi.
Jak mówiłem, troszkę pracochłonne, ale mam nadzieję, że o to Ci chodziło.
Pozdrawiam,
AndrzejJ
[URL=https://datesnow.life]Super casual Dating[/URL]