Witam
Chciałbym zaprojektować rów ale w taki sposób aby program tworzył go w zależności od terenu istniejącego.
Skarpa do rowu i dno rowu byłoby stałe. Zmieniałaby się przeciwskarpa w taki sposób aby w normalnej sytuacji była rzutowana do terenu istniejącego. Gdyby się okazało, że wysokość przeciwskarpy będzie mniejsza niż 0,5m chciałbym aby powstała grobla o określonych wymiarach. Jak to zrobić ?
rzutowanie zależne od terenu
Moderator: Radosław Wiśniewski
Re: rzutowanie zależne od terenu
Próbowałeś skorzystać z podzespołów warunkowych? Tam można ustawić w jakich warunkach (wykop lub nasyp) mają się pojawiać podzespoły (np. wspomnianej grobli).
Re: rzutowanie zależne od terenu
Można zastosować podzespoły warunkowe, z tym że zbyt duża złożoność i ilość elementów składowych takich "pająków"
będzie sprawiać trudności gdy coś będzie wymagało zmiany.
Podzespoły warunkowe "Horizontal Target" wymagają reedycji ręcznej
co spowalnia proces projektowy, ale pozwalają narzucić rozwiązanie w wybranym miejscu.
Jednak najlepszym rozwiązeniam, które eliminuje większość wad, jest budowa własnego podzespołu.
Można go zbudować samemu lub zlecić.
będzie sprawiać trudności gdy coś będzie wymagało zmiany.
Podzespoły warunkowe "Horizontal Target" wymagają reedycji ręcznej
co spowalnia proces projektowy, ale pozwalają narzucić rozwiązanie w wybranym miejscu.
Jednak najlepszym rozwiązeniam, które eliminuje większość wad, jest budowa własnego podzespołu.
Można go zbudować samemu lub zlecić.