rzutowanie zależne od terenu

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

ODPOWIEDZ
golab
Posty: 1
Rejestracja: 26 mar 2012, 11:45

rzutowanie zależne od terenu

Post autor: golab »

Witam
Chciałbym zaprojektować rów ale w taki sposób aby program tworzył go w zależności od terenu istniejącego.
Skarpa do rowu i dno rowu byłoby stałe. Zmieniałaby się przeciwskarpa w taki sposób aby w normalnej sytuacji była rzutowana do terenu istniejącego. Gdyby się okazało, że wysokość przeciwskarpy będzie mniejsza niż 0,5m chciałbym aby powstała grobla o określonych wymiarach. Jak to zrobić ?
gosc
Posty: 122
Rejestracja: 20 wrz 2006, 08:20
Kontaktowanie:

Re: rzutowanie zależne od terenu

Post autor: gosc »

Próbowałeś skorzystać z podzespołów warunkowych? Tam można ustawić w jakich warunkach (wykop lub nasyp) mają się pojawiać podzespoły (np. wspomnianej grobli).
Załączniki
wykop.PNG
Awatar użytkownika
CivilFF
Posty: 17
Rejestracja: 22 gru 2010, 18:24
Kontaktowanie:

Re: rzutowanie zależne od terenu

Post autor: CivilFF »

Można zastosować podzespoły warunkowe, z tym że zbyt duża złożoność i ilość elementów składowych takich "pająków"
będzie sprawiać trudności gdy coś będzie wymagało zmiany.

Podzespoły warunkowe "Horizontal Target" wymagają reedycji ręcznej
co spowalnia proces projektowy, ale pozwalają narzucić rozwiązanie w wybranym miejscu.

Jednak najlepszym rozwiązeniam, które eliminuje większość wad, jest budowa własnego podzespołu.
Można go zbudować samemu lub zlecić.
ODPOWIEDZ