obciążenie użytkowe pasmami

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Robot Structural Analysis.

Moderatorzy: Artur Owczarek, Slavco, Arkadiusz Mackiewicz

ODPOWIEDZ
tallhoffer
Posty: 1
Rejestracja: 24 kwie 2013, 17:09

obciążenie użytkowe pasmami

Post autor: tallhoffer »

Dzień dobry,

jestem początkującym użytkownikiem programu ROBOT, witam wszystkich na forum ( albo to ja jestem witany, jakoże to mój pierwszy post.)
Projektuję obiekt w konstrukcji płytowo-słupowej. W opracowaniach na ten temat autorstwa W. Starosolskiego jest podane zalecenie, aby nie używać schematu szachownicowego obciążeń użytkowych, tylko obciążanie pasmami.
Aby uzyskać poniższy efekt, tj. obciążenie zebrane z połowy szerokości sąsiadującego ciągu pól

Obrazek

jakie operacje wykonać? Czy wprowadzić obiekt geometryczny kontur w odpowiednim miejscu i na coś takiego nałożyć obciążenie, czy jest na to inna metoda?

Mam jeszcze jedno pytanie, projektowany obiekt ma pełnić funkcję salonu samochodowego, więc (jeśli dobrze rozumuję) część obiektu wymaga zastosowania obciążenia użytkowego jak dla powierzchni biurowej (pom. pracowników, biuro, stołówka, etc.) natomiast pozostała (większa) część powinna stanowić obszar obciążenia ruchem pojazdów (jak dla parkingu, ponieważ samochody muszą zostać przetransportowane na stanowisko wystawiennicze). Jak to zrealizować w Robocie? Jedno pasmo zarezerwować dla kategorii biurowej i taki schemat obciążeń wprowadzić, a resztę jako kategorię ruchu pojazdów (tak to z grubsza wynika z planu architektonicznego).

Z góry dziękuję za sugestie.
Awatar użytkownika
Arkadiusz Mackiewicz
Posty: 110
Rejestracja: 02 sty 2007, 09:26

Re: obciążenie użytkowe pasmami

Post autor: Arkadiusz Mackiewicz »

przy konieczności założenia obciążenia pasmami najłatwiej zrealizować to przez użycie obciążenia powierzchniowego na konturze. należy zadeklarować dowolny kształt i oczywiście wartość obciążenia.