Przekroje bliższe rzeczywistości o n warstwach o różnych %

Na tym forum dyskusyjnym rozmawiamy o wszystkim co jest związane z programem Autodesk Civil 3D.

Moderator: Radosław Wiśniewski

ODPOWIEDZ
MarcinL
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Katowice

Przekroje bliższe rzeczywistości o n warstwach o różnych %

Post autor: MarcinL »

Czy ktoś próbował w C3D stworzyć zespół gdzie zamodelowane są podzespoły jezdni o warstwach w ilości większej niż 4? Próbuję to zrobić od 2 dni i nie mam już pomysłu. Problem dodatkowy tkwi w tym, że ostatnia n-ta waratwa posiada inne nachylenie niż pozostałe. Czy jest jakiś trick na to czy trzeba pisać skrypt VBA? Może Nasz Moderator spróbuje ten problem rozwiązać? W końcu te forum po coś na być. Jeśli byłby ktoś zainteresowany rozwiązaniem problemu to załanczam przykładowe przekroje typowe.
omega
Posty: 41
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:53

podzespoły

Post autor: omega »

Witajcie
Zawsze można stworzyć podzespół z polilinii (i dajesz warstw ile chcesz), a jak to inaczej zrobić to też nie mam pojęcia.
Pozdrawiam

P.S. A tak włściwie to Pan R.W. (moderator) chyba już nie ma czasu na forum się pokazywać, bo go tu nie "widziałem" od dłuższego czasu
daro
gosc
Posty: 122
Rejestracja: 20 wrz 2006, 08:20
Kontaktowanie:

Re: Przekroje bliższe rzeczywistości o n warstwach o różnych

Post autor: gosc »

MarcinL pisze:Czy ktoś próbował w C3D stworzyć zespół gdzie zamodelowane są podzespoły jezdni o warstwach w ilości większej niż 4? Próbuję to zrobić od 2 dni i nie mam już pomysłu. Problem dodatkowy tkwi w tym, że ostatnia n-ta waratwa posiada inne nachylenie niż pozostałe. Czy jest jakiś trick na to czy trzeba pisać skrypt VBA?
VBA chyba jest najlepszym rozwiązaniem ;-))
ale mozna tez uzyć elementu: OgólnaStrukturaNawierzchniDrogi

przepis z helpa mówi ;-):

"Ten podzespół tworzy prostą strukturę nawierzchni drogi ze zdefiniowanymi przez użytkownika kodami punktu, połączenia i kształtu.

Korzystając z parametrów przechyłki nachylenia, można wykorzystać ten podzespół jako pas ruchu albo pobocze. Szerokość i rzędna krawędzi zewnętrznej mogą być obliczane na podstawie opcjonalnej linii trasowania i profilu. Podzespoły te można układać jeden pod drugim, budując wiele warstw, lub rozmieszczać obok siebie, tworząc wiele pasów ze zmianami nachylenia lub bez zmian nachylenia. W wypadku ułożenia na sobie wielu podzespołów OgólnaStrukturaNawierzchniDrogi nachylenie dolne może pełnić rolę nachylenia górnego następnej warstwy. Opcjonalnie szerokości dolnej następnego podzespołu można przypisać szerokość poprzedniego podzespołu. "
MarcinL
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Katowice

n-przekroi i różny %

Post autor: MarcinL »

No tyle to sam juz odkryłem jeśli chodzi o HELPA. Problem jednak tkwi w tym, że warstwy choć mają zmienne pochylenie to dalej są równoległe. W przypadku autostrad i ekspresówek gdzie szerokość korony jest znaczna, dolna warstwa odsączająca nie dosyć że ma inne nachylenie niż pozostałe (górne) ale wędruje z prawej strony na lewą (na łukach). W pierwszej wiadomości jaką posłałem zamieściłem przykładowy rysunek. Reasumując. Potrzeba zrobić taki przekrój, który miałby n- warstw a ostatnią z możliwością nadania innego pochylenia niż inne. (np Jezdnia i=2% a ostatnia warstwa podbudowy i=3%) Czy Nasz Pan Moderator ma jakiś inny pomysł?

Pozdrawiam
BarteK
Posty: 34
Rejestracja: 09 sty 2006, 19:27

Post autor: BarteK »

A próbowałeś jako najniższej warstwy użyć KształtTrapezoidalny?
________
_barteK_
ODPOWIEDZ