Przekroje bliższe rzeczywistości o n warstwach o różnych %
Moderator: Radosław Wiśniewski
Przekroje bliższe rzeczywistości o n warstwach o różnych %
Czy ktoś próbował w C3D stworzyć zespół gdzie zamodelowane są podzespoły jezdni o warstwach w ilości większej niż 4? Próbuję to zrobić od 2 dni i nie mam już pomysłu. Problem dodatkowy tkwi w tym, że ostatnia n-ta waratwa posiada inne nachylenie niż pozostałe. Czy jest jakiś trick na to czy trzeba pisać skrypt VBA? Może Nasz Moderator spróbuje ten problem rozwiązać? W końcu te forum po coś na być. Jeśli byłby ktoś zainteresowany rozwiązaniem problemu to załanczam przykładowe przekroje typowe.
podzespoły
Witajcie
Zawsze można stworzyć podzespół z polilinii (i dajesz warstw ile chcesz), a jak to inaczej zrobić to też nie mam pojęcia.
Pozdrawiam
P.S. A tak włściwie to Pan R.W. (moderator) chyba już nie ma czasu na forum się pokazywać, bo go tu nie "widziałem" od dłuższego czasu
Zawsze można stworzyć podzespół z polilinii (i dajesz warstw ile chcesz), a jak to inaczej zrobić to też nie mam pojęcia.
Pozdrawiam
P.S. A tak włściwie to Pan R.W. (moderator) chyba już nie ma czasu na forum się pokazywać, bo go tu nie "widziałem" od dłuższego czasu
daro
Re: Przekroje bliższe rzeczywistości o n warstwach o różnych
VBA chyba jest najlepszym rozwiązaniem )MarcinL pisze:Czy ktoś próbował w C3D stworzyć zespół gdzie zamodelowane są podzespoły jezdni o warstwach w ilości większej niż 4? Próbuję to zrobić od 2 dni i nie mam już pomysłu. Problem dodatkowy tkwi w tym, że ostatnia n-ta waratwa posiada inne nachylenie niż pozostałe. Czy jest jakiś trick na to czy trzeba pisać skrypt VBA?
ale mozna tez uzyć elementu: OgólnaStrukturaNawierzchniDrogi
przepis z helpa mówi :
"Ten podzespół tworzy prostą strukturę nawierzchni drogi ze zdefiniowanymi przez użytkownika kodami punktu, połączenia i kształtu.
Korzystając z parametrów przechyłki nachylenia, można wykorzystać ten podzespół jako pas ruchu albo pobocze. Szerokość i rzędna krawędzi zewnętrznej mogą być obliczane na podstawie opcjonalnej linii trasowania i profilu. Podzespoły te można układać jeden pod drugim, budując wiele warstw, lub rozmieszczać obok siebie, tworząc wiele pasów ze zmianami nachylenia lub bez zmian nachylenia. W wypadku ułożenia na sobie wielu podzespołów OgólnaStrukturaNawierzchniDrogi nachylenie dolne może pełnić rolę nachylenia górnego następnej warstwy. Opcjonalnie szerokości dolnej następnego podzespołu można przypisać szerokość poprzedniego podzespołu. "
n-przekroi i różny %
No tyle to sam juz odkryłem jeśli chodzi o HELPA. Problem jednak tkwi w tym, że warstwy choć mają zmienne pochylenie to dalej są równoległe. W przypadku autostrad i ekspresówek gdzie szerokość korony jest znaczna, dolna warstwa odsączająca nie dosyć że ma inne nachylenie niż pozostałe (górne) ale wędruje z prawej strony na lewą (na łukach). W pierwszej wiadomości jaką posłałem zamieściłem przykładowy rysunek. Reasumując. Potrzeba zrobić taki przekrój, który miałby n- warstw a ostatnią z możliwością nadania innego pochylenia niż inne. (np Jezdnia i=2% a ostatnia warstwa podbudowy i=3%) Czy Nasz Pan Moderator ma jakiś inny pomysł?
Pozdrawiam
Pozdrawiam