Witam
W jaki sposob mozna RECZNIE nadac poczatkowy i koncowy kilometr przechylki ?
Civil 3d 2007 przy projektowaniu przechylki wymaga podania pliku z wlasciwosciami przechylki. Wlasciwosci te opisane sa w polskich standardach projektowych, ktore to maja byc zgodne z Dz.U 44.
Ale nie sa... Otoz w Dz.U 44 jest pojecie minimalnej przechylki dodatkowej a standardy tego nie przewiduja przez co przejscie np. z daszka 2% na jednostronna 2% program zaklada na calej dlugosci krzywej przejsciowej jaka moze miec np. 100 metrow.
Przy szerokosci pasa ruchu 4m i obrocie wokol osi na 100 metrach dostajemy dodatkowa przechylke 0.16 a minimalna to 0.4.
Rozumiem, ze blad w "automacie" to normalnosc ale jak zmusisc Civila do zaakceptowania recznie wprowadzonych kilometrow poczatku i konca przechylki ? W oknie dialogowym wszystko mozna ladnie pozmieniac tyle tylko, ze w efekcie przechylki i tak sa nadawane tylko zgodnie z XMLem z polskimi standardami ....
Mam nadzieje, ze cos robie zle bo jesli program uniemozliwia zmiane w recznie wybranym miejscu przechylki to powazny blad moim zdaniem dyskwalifikujacy poprawna prace.
Pozdrawiam
Przechylka i bledy w polskich standardach projektowych
Moderator: Radosław Wiśniewski
Przechylka i bledy w polskich standardach projektowych
wysoka izbo, ojcze dyrektorze
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 23:53
- Lokalizacja: Sosnowiec
Osobiście ustawiam prędkości projektowe i nie korzystam z automatu. Ręcznie wskazuje początek koniec łuku, krzywej w jakim ma być kilometrze a następnie określam przechyłkę i opis (w tym przypadku np początek max przechyłki i zakończ max przechyłkę). Miejsca zerowe również sam obliczam w excelu. A tak w ogóle to chodzi Ci raczej o dopuszczalne dodatkowe pochylenie krawędzi jezdni niż o dodatkową przechyłkę.
Automat, proste przypadki może i liczy poprawnie ale nie zapiminaj że zawsze należałoby sprawdzić to co on tam wygeneruje, a na to szoda czasu. Zresztą program głupieje w przypadku odwrotnych krzywych esowych i wyrzuca odwrotne przechyłki ;|
Automat, proste przypadki może i liczy poprawnie ale nie zapiminaj że zawsze należałoby sprawdzić to co on tam wygeneruje, a na to szoda czasu. Zresztą program głupieje w przypadku odwrotnych krzywych esowych i wyrzuca odwrotne przechyłki ;|
Oczywiscie. Chodzilo o dodatkowe pochylenie krawedzi - a mi sie skrocilo do dodatkowej przechylki (powiedzmy podluznej ).Mariusz K. pisze:Osobiście ustawiam prędkości projektowe i nie korzystam z automatu. Ręcznie wskazuje początek koniec łuku, krzywej w jakim ma być kilometrze a następnie określam przechyłkę i opis (w tym przypadku np początek max przechyłki i zakończ max przechyłkę). Miejsca zerowe również sam obliczam w excelu. A tak w ogóle to chodzi Ci raczej o dopuszczalne dodatkowe pochylenie krawędzi jezdni niż o dodatkową przechyłkę.
Automat, proste przypadki może i liczy poprawnie ale nie zapiminaj że zawsze należałoby sprawdzić to co on tam wygeneruje, a na to szoda czasu. Zresztą program głupieje w przypadku odwrotnych krzywych
esowych i wyrzuca odwrotne przechyłki ;|
Sam tez robie tabele w Excelu z miejscami zerowymi bo i latwiej o kontrole.
Wszystko fajnie, ale co zrobic jak automat juz sie zapodalo ?
Wyglada na to, ze aligment na jakim puscilo sie automat ma w nosie reczny opis przechylek i pamieta to co mu "zrobil" automat. Nawet po wyrzuceniu przechylek i wpisaniu ich calkowicie z reki pamieta po swojemu. Niestety nie pomaga zapis trasy pod inna nazwa gdyz przechylki przechodza wraz z tak zapisana.
Jedyna wyjscie to edycja nowej ?
Troche poza tymatem - masz jakies rozwiazanie na konstrukcje krzywej esowej o zadanym stosunku krzywych ? Program wstawia dwie krzywe przejsciowe miedzy luki kolowe o przeciwnych kierunkach w sobie tylko znany sposob.
W polskiej wersji element, o ktorym pisze nazywa sie "Wolne odwrócenie spirala-spirala (między dwie krzywe)".
Pozdrawiam i dzieki za rady
wysoka izbo, ojcze dyrektorze
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 23:53
- Lokalizacja: Sosnowiec
W wersji 2007 SP3 wszystko działa poprawnie. Nawet w przypadku gdy przechyłki zostały obliczone z automatu to można je później dowolnie edytować lub też dodawać nowe.Wszystko fajnie, ale co zrobic jak automat juz sie zapodalo ?
Wyglada na to, ze aligment na jakim puscilo sie automat ma w nosie reczny opis przechylek i pamieta to co mu "zrobil" automat. Nawet po wyrzuceniu przechylek i wpisaniu ich calkowicie z reki pamieta po swojemu. Niestety nie pomaga zapis trasy pod inna nazwa gdyz przechylki przechodza wraz z tak zapisana.
Jedyna wyjscie to edycja nowej ?
Jedyny problem jaki zauważyłem (przy ręcznym wstawianiu) to taki że nie można zmienić obszaru przeechyłki.
Program automatycznie wstawia krzywe przejściowe o takim samym parametrze A. Niestety nie ma możliwości ingerowania w ich parametry.Program wstawia dwie krzywe przejsciowe miedzy luki kolowe o przeciwnych kierunkach w sobie tylko znany sposob.
Pozdrawiam